این هفته کمیته نظارت و حقوقی شورای تهران، برای بررسی مشکلات محله سرخه حصار در محدوده شهرداری منطقه سیزده تهران به این محله رفت و شورایاران و اهالی مشکلات خود را بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محله سرخه حصار تهران از لحاظ موقعیت جغرافیایی به صورت خطی، از سه راه تهرانپارس، مابین خیابان دماوند و بزرگراه شهید یاسینی در جهت شرق امتداد دارد، به صورتی که طول محله در حدود دو کیلومتر و عرض آن در برخی نقاط تنها صد متر است و از لحاظ تقسیم بندی منطقه ای جزء محدوده شهرداری منطقه 13 محسوب می شود.

در ابتدای جلسه بررسی مشکلات این محله، عنوان شد که به نظر می رسد برخی از مشکلات به دلیل تقسیم بندی این محله است. زیرا قسمت اعظم این محله در مجاورت منطقه 4 و بخش غربی محله نیز در همسایگی منطقه 8 واقع شده است و با توجه به اینکه این محله به صورت خطی امتداد یافته و خدماتی همچون خدمات حمل و نقل در این محله با محلات مناطق مجاور به صورت مشترک مورد بهره برداری قرار می گیرد، لذا برنامه ریزی جهت ارائه اینگونه خدمات در این محله باید با هماهنگی میان منطقه 13 و مناطق 4 و 8 صورت پذیرد.
به نظر می رسد اگر این محله جزء تقسیم بندی منطقه 4 یا 8 در نظر گرفته شود، بتوان برنامه ریزی بهتری جهت برخورداری شهروندان از امکانات شهری کرد که این مسئله نیازمند مطالعات و بررسی های جامعتری است.
در این نشست، اهم خواسته های اهالی بررسی شد. این مشکلات بیشتر درباره گره های ترافیکی به ویژه در قسمت ورودی شرقی محله است. وجود پایانه شرق در ضلع جنوب خیابان دماوند و همچنین ایستگاه تاکسی در ضلع جنوبی سه راه تهرانپارس و توقف وسائل نقلیه، مسافربران شخصی و برخی از تاکسی ها در عرض خیابان موجب ترافیک سنگین این محور شده است.
در جلسه بررسی مشکلات محله، شورایاری محله خواستار انتقال ایستگاه تاکسی خط حکیمیه به محلی با فاصله مناسب از محدوده سکونت شدند.
این محله بین خیابان دماوند و بزرگراه شهید یاسینی و جنگل های سرخه حصار محصور شده به طوری که می توان گفت ورودی به این محله از طریق خیابان دماوند امکان پذیر است لذا ترافیک سنگین این معبر در اکثر ساعات، موجب نارضایتی اهالی شده است.
مشکل دیگری که توسط اهالی محله عنوان شد، اعتیاد و حضور معتادان در سطح محله است. موقعیت جغرافیایی محله و وجود جنگل های سرخه حصار موجب حضور معتادان در این محدوده شده. حضور معتادان موجب نگرانی خانواده های ساکنان در محله شده و اهالی در این نشست، حضور بیشتر نیروهای پلیس و ایجاد کانکس نیروی انتظامی را خواستار شدند.
همچنین در این نشست فقدان بازار میوه و تره بار و کتابخانه در محله به عنوان برخی از مشکلات اهالی مطرح شد. همچنین اهالی خواستار اقدامات مقتضی به منظور امحاء حیوانات موذی در کانال های آب محله، تأمین روشنایی مناسب در معابر و بوستان های محله از جمله بوستان نیروی هوایی و معابر محلی کوی نیروی هوایی، پیش بینی لازم به منظور تأمین آب خام و اجرای سیستم لوله کشی آبیاری فضای سبز شهرک مهتدی، ترمیم و بهسازی جداول و آسفالت معابر سطح محله و مکانیزه نمودن پل عابر پیاده روبروی مسجد المهدی شدند.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =