برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارکنان یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان

فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان گفت: دوره‌های آموزش مقدماتی ارتقای توان کارکنان یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، سرهنگ «محمدرضا افضلي» افزود: نخستين دوره آموزشي ارتقاي توان كاركنان يگان حفاظت به صورت تئوري و عملي برگزار شد.
وي گفت: اين آموزش‌ها در قالب 17 عنوان و در پنج جلسه در رابطه با سلاح و انجام تيراندازي در ميدان تير، آموزش فنون و روش‌هاي بازجويي، فنون سخنوري، آئين نگارش، اصول و وظايف سازماني يگان، اصول آتش‌نشاني، مرمت و احياي آثار تاريخي و .... ارائه شد.
وي با بيان اينكه 30 نفر از كاركنان يگان حفاظت از آثار تاريخي استان سمنان در اين دوره‌هاي آموزشي شركت داشتند، افزود: در پايان برگزاري اين دوره‌ها به كاركنان، گواهي شركت در دوره ارائه مي‌شود.
فرمانده يگان حفاظت از آثار تاريخي استان سمنان گفت: پیشگیری از جرائم علیه میراث فرهنگی، حفاظت و مراقبت از بناهاي تاريخي استان و انجام اقدامات آموزشی و توجیهی کارکنان از جمله برنامه هاي يگان حفاظت آثار تاريخي استان سمنان در سالجاري است.
یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اجرای ماده 179 قانون برنامه توسعه اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (تنفیذی در ماده 129 قانون برنامه چهارم توسعه) و دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت در دستگاههای کشوری اجرای مأموریت می نماید .
حفاظت از تأسیسات ، اماکن ، تجهیزات ، اموال منقول و غیر منقول سازمان در سطح کشور با استفاده از طرح ها و دستورالعمل‌های حفاظتی ، انتظامی ، امنیتی و بهره گیری از سامانه های هوشمند و فناوری روز و بخشی از وظایف ناجا در این خصوص، تأمین حفظ نظم و امنیت در موزه‌ها، گنجینه‌ها، بناها و مجموعه‌های تاریخی-فرهنگی، انجام اقدامات لازم براي پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث فرهنگی، گردشگران داخلی و خارجی، کشف جرم و دستگیری متهمین و مجرمین از جمله وظايف يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي است.
انجام اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از سرقت ، تعرض و تجاوز به میراث ملی ، فرهنگی و صنایع دستی توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی و فعالیت‌هایی نظیر تخریب بناهای تاریخی، حفاری غیر مجاز، انتقال، قاچاق و خرید و فروش اشیاء و عتیقه جات ملی و محوطه های تاریخی در حوزه استحفاظی ،کنترل بر ورود و خروج اشیاء و اموال تاریخی - فرهنگی،گشت زنی در حوزه های استحفاظی یگان از ديگر وظايف يگان حفاظت از آثار تاريخي است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =