۰ نفر
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام از شروع به کار دفاتر الکترونیکی خدمات قضایی در استان تا کمتر از یک ماه آینده خبر داد.

«جعفر تعمیرکاری» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از معضلات دستگاه قضایی در بحث ابلاغیات است و اگر این مشکل حل شود روند رسیدگی به پرونده‌ها در چرخه دادگستری به‌خوبی صورت خواهد گرفت و در این زمینه دفاتر الکترونیکی خدمات قضایی می‌تواند نقش بسزایی در رفع این مشکل و کمک به بهبود روند رسیدگی‌ها ایفا کند.

وی بابیان اینکه بر اساس بند 11 سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص تدابیر لازم جهت فرایند دادرسی و دسترسی استان و هرچه بهتر مردم به حقوق خود در مراجع قضایی اقدام به راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی شده است افزود: هدف اصلی از این مهم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه قضایی بوده و فعالیت دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی نقش بسیار بسرایی در کاهش مراجعات به دادگاه‌ها دارد.

تعمیرکاری با اشاره به اینکه در دفاتر خدمات قضایی در شش فاز به مراجعه‌کنندگان ارائه خدمات الکترونیکی قضایی داده می‌شود خاطرنشان کرد: ارائه دادخواست، شکایت، اظهارنامه مرحله اول، ارائه خدمات کمکی و پشتیبانی ازجمله بررسی صلاحیت دادگاه و هزینه دادرسی، تشخیص مراجع صالح مرحله سوم، ارائه خدمات تکمیلی پرونده، ابلاغ، گزارش کارشناسی، مکاتبات و درخواست‌ها مرحله سوم، ارائه خدمات پیگیری در دستگاه قضایی و بررسی دادخواست و اظهارنامه و شکایت‌نامه مرحله چهارم، خدمات اطلاع‌رسانی، فرایند و رویه قضایی، تشکیلات و صلاحیت قضایی، وکلا و کارشناسان قوانین و مقررات و ارائه مشاوره قضایی الکترونیکی مرحله ششم است که توسط این دفاتر صورت می‌گیرد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان،کاهش مراجع مردم به دستگاه قضایی با فعالیت این دفاتر بسیار موردتوجه است و تسریع در رسیدگی پرونده‌ها، صرفه‌جویی از هزینه و وقت، شفاف‌سازی فرایندهای رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی، افزایش و دقت در انجام کار را از دیگر مزایای این طرح دانست.

وی بابیان اینکه افزایش رضایتمندی مردم و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر، افزایش مشارکت مردم در عرضه خدمات و توسعه عدالت، ارتقاء سلامت قضایی با کاهش فشارهای درونی ثبت دقیق اطلاعات طرفین دعوا، حرکت عدالت و الکترونیکی از یک کنترل‌کننده صرف اطلاعات به سمت برآوردن نیازهای شهروندان و بهره‌مندی اقشار آسیب‌پذیر از این مهم از دیگر فعالیت‌های این دفاتر است.

تعمیرکاری افزود: در مرکز استان ایلام تا کمتر از یک ماه آینده اولین دفتر ارائه هنده خدمات قضایی الکترونیکی راه‌اندازی مشود و در کل شهرستان‌های استان و حوزه‌های قضایی در سطح استان مجوز راه‌اندازی این دفاتر داده‌شده است و در حال انجام امور مربوطه هستیم و تا سال آینده کل نقاط استان از این مهم بهره‌مند خواهد شد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان،اضافه کرد:این دفاتر تحت نظارت و کنترل دادگستری هستند و قوانین و مقررات را باید رعایت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =