چگونه می توان به خدمات پس از فروش خودرو دل بست؟

کاربران خبرآنلاین با درج نظرات پی در پی به خودروسازان داخلی توصیه می کنند از یک مدل موفق خارجی برای ارائه خدمات پس از فروش خودرو بهره ببرند.

اگر تا همين گذشته اي نه چندان دور داشتن خودرو صرفا بسياري را راضي نگه مي داشت، اين روزها خدماتي كه پس از فروش خودرو به مشتريان ارائه مي شود بازار را به گونه اي رقابتي كرده كه بتوان با آن سهم بيشتري از بازار به دست آورد. خدمتي كه به مشتري اطمينان مي دهد كه پس از فروش خودرو و پايان معامله آن يك رابطه متقابل ميان مشتري و فروشنده به پايان نرسيده تا بر اين اساس مهر تاييدي بر اين گزاره باشد كه :"فروش آعاز يك تعهد است."

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به موازات گسترش مطالبه عمومي نسبت به خدمات پس از فروش خودرو جرياني از خودرو سازان داخلي و نمايندگي هاي توزيع خودروهاي وارداتي در صف رقابت براي ارائه خدمات مناسب تر برآمدند تا به اين طريق فضاي بيشتري از جريان بازار را به دست گيرند. این مطالبه عمومی در حالی روز به روز در حال گسترش است که به دفعات کاربران خبرآنلاین با درج نظرات پی در پی با به تصویر کشیدن خدمات پس از فروشی که توسط شرکت های معتبر خودروهای خارجی ارائه می شود به خودروسازان داخلی آدرس می دهند که رضایت شان فقط در این شرایط جلب خواهد شد که چنین خدماتی را بتوانند دریافت کنند. در اين راستا با استناد به آمارهايي كه از جانب سازمانی که وظیفه حمایت حقوقی از مصرف کنندگان را بر عهده دارد  پرشيا خودرو كه به عنوان عرضه کننده خودروهای ب.ام.و در ايران، فعالیت های گسترده اش را در سطح شهر دیده ایم در زمینه ارائه خدمات پس از فروش کارهایی انجام داده که توانسته مدرك رعايت حقوق مصرف كنندگان داخلي در سال ٩٤ را كسب كند.

 مقامي كه در سايه فرمول گارانتی 5 ساله به همراه 2 سال سرویس رایگان، خدمات در تمام ایام سال (بدون تعطیلی)، بهره گیری از تکنسین های خارجی متخصص در زمینه خودروهای ب.ام.و، ارائه خدمات سیار با امدادخودرو و ...به دست آمده است. فرمولي كه به نظر مي رسد در كسب رضايت سلايق مشتريان مي تواند تاثير گذار باشد و در شكلي ارتقا يافته با راه اندازي امداد خودروها بخش مهمی از فعالیت های پس از فروش این شرکت را كليد زند که سرویس و خدمات سیار را به ب.ام.و سواران عرضه کنند. از سوي ديگر به نظر می رسد شمار زیادی از مشتریان بازار خودرو این روزها تشنه خدماتی هستند که ارزش افزوده ایجاد کند به طور مثال در برگ دیگر موفقیت همین شرکت به عنوان یک نمونه موفق مشاهده می کنیم سرعت خدمات سیار بي ترديد نقش پر رنگي در جذب مشترياني دارد كه در دنياي پر سرعت اين روزها چندان تمايلي به معطلي و جا ماندن ندارند.

موضوعي كه با  انجام سرویس در محل به عنوان يكي از فعالیت های مهم مي تواند ادعاي صحيحي باشد از اينكه ديگر صرفا داشتن خودرو و پس از آن رهايي مشتري پاسخگو نيست و بايد در طول ساليان متمادي با مشتري زيست و زمان  ساخت. موضوعی که به نظر می رسد این این روزها دغدغه بسیاری از شهروندان ایرانی باشد به طوریکه با هر گزارش و خبری درباره خودرو فوری دست به کار می شوند و حجم زیادی از توضیحات خود را به این موضوع گره می زنند که همسو با پیشرفت فناوری سهم آنان بهره گیری از خودروهای پیشرفته با خدماتی معقول و به صرفه پس از فروش آن هستند. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 609224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرنگ پنجه زاده A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    امیدوارم خدمات پس از فروش ایران خوردو و امثال آن خوب بشه ولی من که یه بار خواستم استفاده بکنم مسئولان فنی و تعمیرکار ایران خودرو که ماشین رو تعمیر کرد آنقدر احساس بدی داشت که من از گارانتی استفاده می کنم و پول بابت تعمیر ماشین فقط یه تعویض سیم کلاچ ساده بود بهش نمی دم که موضوع را با مسئول پذیرش درمیان گذاشت و طوری رفتار می کنند که باید حق دست تعمیرکار رو بهشان بدهی و بدشان می آید که مردم می خواهند از گارانتی استفاده کنند.