نصرنیوز نوشت: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به شیوع گسترده بیماری آنفولانزای مرغی در سطح جهان، نسبت به احتمال شیوع آن در کشور و استان هشدار داد.

"دکتر امیرحسین بهداد" با اشاره به شیوع آنفولانزای مرغی در کل دنیا از جمله آمریکا، آلمان، روسیه و برخی کشورهای همسایه ایران از جمله ترکیه و عراق گفت: احتمال ورود این ویروس به استان نیز وجود دارد به همین دلیل مرغداران باید ضمن رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری، بیمه عادی و تکمیلی مجموعه های خود را جدی بگیرند.

وی اذعان داشت: مدیریت واحدهای پرورش طیور و مرغداری ها هرگونه تردد و خروج وسایل نقلیه حتما با تشدید ضوابط امنیت و بهداشتی صورت بگیرد تا از هرگونه انتقال این بیماری به خارج از این محوطه ها جلوگیری شود.

وی افزود: کارشناسان سازمان دامپزشکی استان با توجه به حساسیت این موضوع تدابیر مراقبتی ویژه ای از جمله آموزش به دامدارن را در سطح گسترده ای درکلیه مراکز استان انجام داده اند.

بهداد اضافه کرد: از آنجایی که پرندگان مهاجر به عنوان عامل اصلی ورود این بیماری به کشورها است از اهالی روستا ها می خواهیم تا هرگونه تلفات حتی یک نمونه را به مرکز دامپزشکی شهرستان ها یا استان اطلاع دهند تا از هرگونه تلفات غیرعادی و شیوع آن به سرعت جلوگیری شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از مردم خواست خریدهای دامی خود را از فروشگاه های معتبر و دارای بسته بندی بهداشتی که تاریخ تولید و انقضا در آنها قید شده است خریداری کنند و از مصرف طیور روستایی یا خرید از بازارچه هایی که اطمینان از سلامت آنها ندارند جدا خودداری نمایند.

وی تاکید کرد: با آمادگی کامل مراکز پرورش طیور را رصد می کنیم و اقدامات از جمله ضدعفونی، اجرای مناسب اقدامات بهداشتی و قرنطینه را انجام داده ایم و تا الان هیچ گونه گزارشی مبنی برمشاهده تلفات ناشی از این ویروس در استان به ما گزارش نشده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 609649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =