ایسنا نوشت: نخست‌وزیر انگلیس با طرح اتهاماتی بی اساس علیه کشورمان گفت: ما باید همکاری خود با کشورهای حاشیه خلیج ( فارس) و همکاری با آنها برای مقابله با اقدامات منطقه‌ای ایران را افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترزا می نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در سخنرانی‌اش در نشست شورای همکاری خلیج (فارس) در بحرین گفت که انگلیس می‌خواهد متصدی پایداتر و ماندگارتر در قبال امنیت بلند مدت خلیج اتخاذ و بیش از سه میلیارد پوند برای  هزینه‌های دفاعی در منطقه در یک دهه آینده سرمایه گذاری کند.

وی در ادامه با بیان اینکه امنیت منطقه امنیت ما است، گفت: باید همکاری دفاعی خود را با کشورهای خلیج ( فارس) افزایش دهیم و برای مقابله با اقدامات منطقه‌ای ایران با آنها همکاری کنیم.

می همچنین به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و بدون در نظر گرفتن ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه‌ی هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: ما توافقی را امضاء کردیم که امکان دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای  را برای بیش از یک دهه از بین برده است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که مقامات ایران همواره بر ماهیت صلح آمیز فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تاکید و هرگونه ادعا علیه برنامه‌ هسته‌ای ایران را رد می‌کنند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 609840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    9 1
    بوی دلارهای نفتی همه لاشخورهای گرسنه را به تکاپو واداشته است
  • رامین RO ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    10 1
    جالبه این وسط ما میشیم کشور شرور و هزینه های این قضیه رو پرداخت میکنیم از طرف دیگه کشورهای عربی باید پشت سر هم سلاح بخرن و در اخر تنها اتفاق واقعی که میافته اینه که پول نفت از کشور خارج میشه هم ما ضرر میکنیم هم کشورهای عربی روباه پیر هم طبق معمول برنده ست در حقیقت این نفت که توی خلیج فارس هست صاحب واقعیش کشورهای غربی هستن .حالا بازهم بجای تفکر و اندیشیدن برین شعار بدید
  • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    12 0
    از انگلیسی ها باید ترسید. اینعا پیر استعمار هستند نه آمریکا.
  • ناشناس A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    3 4
    دوران اقتدار امپراطوری بریتانیا مدتهاست به سر آمده و پس از جنگ جهانی دوم افول کرد و انگلیس به تنهایی و بدون مشارکت آمریکا در حوزه خلیج فارس اقدام نمیکند هر چند در جریان جنگ بر سر جزایر فالکلند با حمایت‌های سیاسی آمریکا و اروپا وارد یک جنگ کوتاه مدت موفقیت آمیز با آرژانتین شد
  • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    3 0
    با روی کار آمدن ترامپ انگلیس خیلی نگران ایجاد خلائ قدرت در حاشیه خلیج فارس شده و از ترس اینکه روسیه این خلائ رو پرکنه دست به کار شده. باید دید کشورهای حوزه خلیج فارس چقدر ترزا رو جدی می گیرند.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    11 4
    بقول مرحوم حاج اقا احسانبخش که خطاب به تاچر نخست وزیر وقت انگلیس گفته بودند خانم می لطفا از تنگه خودتان حفاظت کنید
    • بی نام A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
      4 0
      احسنتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت همش تو این فکر بودم که به این خانم می چه جوابی باید داد