در منزل خود من همه قبل از خواب کتاب می‌خوانند...خود من مطالعه مى‌کنم، تا خوابم مى‌آید، کتاب را مى‌گذارم و مى‌خوابم...همه‌ افراد خانه‌ى ما، وقتى مى‌خواهند بخوابند حتماً یک کتاب کنار دستشان است... همه‌ خانواده‌‌هاى ایرانى باید این‌گونه باشند.

به گزارش خبرآنلاین، رهبر انقلاب که همواره بر کتاب خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در کشور تاکید داشته و دارد، خود از کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای کشور محسوب می‌شود که در تمام حوزه‌های نشر، مطالعاتی دارد.

ایشان  ر جریان بازدید از نمایشگاه کتاب در سال 74 با اشاره به توجه خانواده ها به امر کتاب‌خوانی تصریح می‌کند «در منزل خود من، همه‌ افراد، بدون استثنا، هرشب در حال مطالعه خوابشان مى‌برد. خود من هم همین‌طورم. نه این‌که وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه مى‌کنم، تا خوابم مى‌آید، کتاب را مى‌گذارم و مى‌خوابم. همه‌ افراد خانه‌ى ما، وقتى مى‌خواهند بخوابند حتماً یک کتاب کنار دستشان است. من فکر مى‌کنم که همه‌ خانواده‌‌هاى ایرانى باید این‌گونه باشند. توقع من، این است. باید پدر‌ها و مادر‌ها، بچه‌‌ها را از اول با کتاب، محشور و مأنوس کنند. حتى بچه‌‌هاى کوچک باید با کتاب انس پیدا کنند.»

بنابراین گزارش، رهبر انقلاب در حاشیه کتاب «یادداشت‌های ناتمام» شامل چهار خاطره از کمال سپاهی، شهید علی سمندریان، هدایت‌الله بهبودی، اصغر آبخضر و شهید سید محمد شکری که سال‌ها قبل حوزه هنری آن را منتشر کرده است، نکات جالبی را پیرامون خاطرات و‌ آشنایی خود با راویان این خاطرات می‌نویسد. اگرچه باز هم مشخص نیست که این کتاب هم از سوی سوره‌مهر در نمایشگاه کتاب امسال تجدید چاپ شده است یا خیر!

دست خط رهبری

در یادداشت رهبری می‌خوانیم:

از این چهار نوشته، سومی را که به قلم شهید سید محمد شکری است قبلاً در جزوه‌ی مستقل خوانده بودم. از اولی هم که به قلم شیوا و سرشار از صفای شهید سمندری است،‌ ذکر در «حنابندان» قدمی ـ که یکی از شیواترین نوشته‌های مربوط به جبهه است - رفته بود و با آن آشنائی دورادوری داشتم. آن را خواندم و حقیقتاً محظوظ شدم. خدا این هر دو شهید را در سرادق ملکوت،‌ همنشین اولیاء‌ فرماید. نوشته‌ی کمال سپاهی هم شیرین و خواندنی است هرچند آن جاذبه‌ی دو نوشته‌ی دیگر را ندارد. درباره‌ی نوشته‌ی آخر هم، دو سه جمله در ابتدای آن نوشته‌ام. خداوند به همه‌شان جزای خیر بدهد.
شب پنجشنبه 8 اسفند 70، شعبان 1412

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 61108

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =