دفاع از حقوق کودکان جزء وظایف اجتماعی شهروندان محسوب می شود

استاندار زنجان گفت: دفاع از حقوق کودکان جز وظایف و تکالیف اجتماعی همه شهروندان محسوب می شود و مسئولین نیز در مقام شهروندی و هم بر اساس تکالیف اداری متعهد و موظف به دفاع از آن هستند.

به گزارش خبرآنلاین ، اسداله درویش امیری در دیدار دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری، با بیان این مطلب که مردم در سطح جامعه به حقوق اساسی خود آشنایی کاملی ندارند، اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت‌های کشور برای معرفی حقوق اجتماعی و اساسی مردم استفاده کنیم.

استاندار زنجان اضافه کرد: سیمای جمهوری اسلامی ایران با داشتن 22 شبکه، ظرفیت مناسبی برای معرفی حقوق قانونی و اجتماعی مردم محسوب می شود.

درویش امیری در ادامه احقاق حقوق کودکان را از نیازهای جامعه دانست و افزود: کودکان بدلیل نداشتن قدرت دفاع، در آسیب های اجتماعی بیشتر از اقشار دیگر متضرر می شوند.

درویش امیری کنترل و پیشگیری از "آسیب های اجتماعی" را از موضوعات مورد تأکید رهبر معظم عنوان نمود و خاطر نشان ساخت: آسیب های اجتماعی متعددی دامنگیر جامعه شده که قطعا برخی از این آسیب ها در حوزه کودکان است.

گفتنی است در ابتدای این دیدار مظفر الوندی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداخت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =