۰ نفر
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹

به محمود گودرزی که موافقانش می‌گویند عدالت را در ورزش اجرایی کرد، به ورزش بانوان بها داد و درهای ورزش را به روی مدیران ورزشی و تحصیلکرده‌های ورزش گشود و مخالفانش می‌پرسند چرا به جای آرامش دنبال تنش بود و مدیریت واکنشی را دوست داشت، از سوی هر دو جبهه مخالف و موافق این ایراد وارد بود که بیش از حد درگیر جزئیات می‌شد.

درست نقطه مقابل گودرزی که وزیر جزئیات بود، مسعود سلطانی‌فر وزیر کلیات است که از ورود به مسائل جزئی می‌پرهیزد و می‌‌کوشد حرف‌هایش درباره کلیات ورزش باشد. سلطانی‌فر وقتی می‌خواهد از فوتبال حرف بزند، از دلیل بازی دادن دروازه‌بان تیم ملی و مبلغ قرارداد سرمربی تیم و رابطه سرمربی با رئیس فدراسیون نمی‌پرسد و یک‌راست می‌رود سراغ تلاش برای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا... در والیبال هم او کاری با انتخاب سرمربی تیم ملی ندارد و دغدغه‌اش ساختن نسل بعدی برای حفظ و ارتقای جایگاه فعلی است.
مسعود سلطانی‌فر را نباید وارد جزئیات فوتبال کرد، نباید برای او کارت دعوت فرستاد که در جزئی‌ترین مسائل یک تیم فوتبال دخالت کند. این درست که وزیر ورزش طبق چارت دولتی دو باشگاه وابسته استقلال و پرسپولیس، رئیس مجمع سرخابی‌هاست اما اینکه یک اختلاف ساده میان کادر فنی و هیأت مدیره باشگاه به دفتر وزیر کشیده شود، هیچ مفهومی غیر از وارد کردن بالاترین مقام ورزش کشور به مسائل جزئی ندارد.
بگذاریم وزیر به کارهای مهم‌تر برسد، بگذاریم به مسائل کلان ورود کند. مسائل جزئی و اختلافات داخلی را خودمان با تدبیر حل کنیم.
تداوم این جلسه‌ها هیچ ثمره‌ای غیر از ورود اجباری وزیر به جزئیات ورزش نخواهد داشت و اگر روزی همین وزیر که تا به حال کلی‌نگر بوده، در مورد مسائل ریز و جزئی حرف زد و دستور داد و توضیح خواست، نباید اخم کنیم و بپرسیم چرا سلطانی‌فر هم مثل گودرزی وارد جزئیات می‌شود؟ کارت دعوت را ما برای وزیر فرستاده‌ایم!

* این یادداشت در سرمقاله دوشنبه ۲۲ آذر روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =