ایرنا نوشت: «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه امروز سه شنبه خواستار تمدید تحریم ها علیه روسیه بر سر بحران اوکراین شدند.

خبرگزاری رویترز امروز سه شنبه نوشت: صدر اعظم آلمان قبل از گفت و گو با «فرانسوا اولاند» در برلین، گفت تحریم های روسیه بر سر بحران شرق اوکراین باید تمدید شود زیرا پیشرفتی در روند اجرای توافق آتش بس مینسک حاصل نشده است.
وی افزود: لازم است تحریم های روسیه تمدید شوند هر چند که ما امیدوار بودیم پیشرفت بهتری در روند اجرای این روند حاصل شود.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه درهمین زمینه به نقل از صدر اعظم آلمان گزارش داد: تحریم های اقتصادی علیه مسکو بر سر اوضاع در اوکراین باید تمدید شود زیرا توافق صلح با دشواری به پیش می رود.

خبرگزاری ایتارتاس روسیه نیز در گزارشی در همین زمینه نوشت: مرکل پیشنهاد تمدید تحریم های روسیه بر سر اوکراین تا شش ماه دیگر را داده است که مورد حمایت اولاند رئیس جمهوری فرانسه قرار گرفته است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، اولاند روز سه شنبه به خبرنگاران در برلین گفت: اگر توافقات مینسک اجرایی نشوند به تحریم ها ادامه می دهیم. این یک قاعده پایدار نیست اما اگر پیشرفتی حاصل نشود من و مرکل خواستار حفظ تحریم ها هستیم.

اولاند افزود: ما درباره اوضاع اوکراین و روند کند اجرای توافق مینسک مذاکره کردیم؛ از این رو باید تحریم ها بار دیگر تمدید شوند. با این حال علاقه مند هستیم که پیشرفت بیشتری را در این زمینه شاهد باشیم.

 آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و کمک به مخالفان دولت این کشور، مجموعه ای از تحریم های گسترده اقتصادی و مالی ضدروسی را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =