ایسنا نوشت: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از ادامه بررسی‌ها جهت تعیین تکلیف 7 مفقود حادثه انفجار حله خبر داد.

غلامرضا فرجیان اظهار کرد: پس از احراز هویت پیکرهای باقی مانده از انفجار تروریستی حله، در مجموع در 3 مرحله 55 شهید این حادثه در استان خوزستان تشییع و تدفین شدند که در مرحله نخست 37 شهید، ‌در مرحله دوم 7 شهید و در مرحله سوم 11 شهید در اهواز و دیگر شهرستان‌ها خاکسپاری شدند.

وی افزود:‌ از مجموع شهدای خوزستانی، 36 شهید متعلق به اهواز، 13 شهید متعلق به حمیدیه، 3 شهید متعلق به دزفول، 2 شهید متعلق به شادگان و یک شهید نیز متعلق به شوش بوده‌اند.

فرجیان ادامه داد:‌ بدین ترتیب شهادت 55 نفر قطعی و پرونده این شهدا از بنیاد شهید خوزستان به بنیاد شهید مرکز ارسال شده و پس از تایید هیات صورت سانحه که متشکل از وزارت اطلاعات، ‌وزارت کشور، وزارت امور خارجه، پزشکی قانونی و نیروی انتظامی است، حکم شهادت این 55 نفر صادر خواهد شد.

وی گفت: ‌پس از احراز هویت و شناسایی 55 شهید خوزستانی،‌ اختلاف آماری بین مفقودان و شهدای شناسایی‌شده وجود داشت؛ 8 نفر در این حادثه مفقود اعلام شدند که از این تعداد، ‌یک نفر به نام محمد عبادی پس از حادثه به خوزستان بازگشت و در نهایت 7 نفر در لیست مفقودان انفجار حله باقی مانده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان و امور ایثارگران خوزستان اظهار کرد: به ‌منظور بررسی بیشتر محیط و محل حادثه و بیمارستان حله، در روزهای آینده هیاتی از استانداری خوزستان به عراق سفر خواهد کرد تا با همکاری نمایندگان وزارت امور خارجه، وضعیت 7 مفقود خوزستانی انفجار حله نهایی شود.

وی افزود: ‌پس از بازگشت این هیات از عراق و اعلام گزارش، تا هفته آینده 7 مفقود این حادثه تعیین تکلیف می‌شوند و در نهایت پرونده‌ها جهت اعلام شهید مفقودالجسد به بنیاد شهید مرکز ارسال خواهد شد. البته هنوز این نتیجه نهایی نشده است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 612006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =