ایلنا نوشت: دبیرکل جمعیت آبادگران با هشدار به اصولگرایان گفت: اگر اصولگرایان کاملاً به وحدت نرسند و قالیباف به تنهایی وارد عرصه انتخابات شود، احتمال آن می‌رود برخی از اصولگرایان و بعضی از طرفداران احمدی‌نژاد به صورت مشروط به روحانی رأی دهند.

حسن بیادی درباره فعالیت انتخاباتی جمعیت آبادگران گفت: ما فعالیت انتخاباتی خود را شروع کرده ایم و برای انتخابات ریاست جمهوری با احزاب همسو ائتلاف خواهیم کرد که این روند در قالب جبهه ایستادگی است و فعالیت مستقل در این زمینه نداریم.

دبیر کل جمعیت آبادگران با اشاره به انتخابات شورای شهر، بیان کرد: در انتخابات شورای اسلامی شهر به دلیل اینکه دارای دایره انتخاباتی وسیع تری است، در همه استان‌ها به دلایل مختلف فرهنگی و اجتماعی نمی‌توان با ائتلاف‌های سیاسی مرسوم مانند کلان شهر‌ها امور انتخابات را سازماندهی و هماهنگ کرد، اما به هر حال در انتخابات شوراهای اسلامی شهر هم سعی داریم با جریان‌های همسو کار‌ها را با همدلی پیش ببریم.

او افزود: شاخص‌های انتخابات و گزینه‌های مطرح در حال بررسی است و ستادهایی در استان‌ها و ستادی در تهران در حال ساماندهی است و همچنین رایزنی‌هایی با برخی اصولگرایان که با این جبهه هم اندیش هستند، انجام می‌شود.

بیادی درباره اینکه اصولگرایان در مورد قالیباف به اجماع می‌رسند یا خیر، گفت: از تصمیم قالیباف در مورد کاندیداتوری برای سال٩۶ خبری ندارم اما تحلیل شخصی من این است گزینه‌هایی را که اصولگرایان طرح می‌کنند، نوعاً جایگاه و مقبولیتی در این دور ندارند و اگر قرار باشد از اصولگرایان نامزدی حضور پیدا کند و اصلاح طلبان هم در مورد کاندیداتوری روحانی اجماع کنند، اصولگرایان نباید بیشتر از یک کاندیدا داشته باشند، چراکه با این تصمیم نپخته احتمال شکست آن‌ها با درصد بالایی قابل پیش بینی خواهد بود.

 او در پاسخ به اینکه چه نیروهایی از اصولگرایان شانس حضور دارند، گفت: در همه جناح‌ها ظرفیت زیادی را برای اداره کشور متناسب با اهداف انقلاب داریم اما به دلیل عدم تأسیس و حضور احزاب فراگیر و نبود مدیریت یکپارچه و حاکم بودن مدیریت‌های جزیره‌ای در ساختار اجرایی قوای سه گانه و نهادهای دیگر اثرگذار، شکل گیری باندهای متصل به قدرت و ثروت آن هم فقط چند ماه مانده به انتخابات‌ مانع حضور شایستگان و متجربان دلسوز می‌شود.

بیادی در ادامه بیان کرد: نوعا به سبب عدم توانایی در مدیریت و نداشتن تجربه و دانش مکفی نمی‌توانند پاسخگوی مردم باشند و برای آینده هم مفید نخواهند بود. به همین علت و دلایل دیگر از جمله نامناسب بودن ساختار اجرایی و مدیریتی با جایگاه و سطح داخلی و بین المللی کشور، افراد کمتری با شاخصه‌های بر‌تر حاضر به ورود در صحنه انتخابات می‌شوند.

دبیرکل جمعیت آبادگران افزود: چنانچه از گذشته شاهد هستیم هر رئیس جمهوری که بر سر کار می‌آید مورد قبول افکار عمومی و قاطبه سیاسیون واقع نمی‌شود و در قبال آن کسی هم پاسخگو نیست بر این اساس سؤال جدی مردم این است که چرا هر کسی با بدست آوردن اکثریت آراء و محبوبیت نسبی بر سر کار می‌آید اما متاسفانه پس از مدتی با تمام زحماتی که متقبل می‌شود به صورت مغضوب کنار می‌رود.

بیادی با بیان اینکه دلسوزان و تصمیم سازان انقلاب با پیروی کامل از تفکرات عمیق و منویات رهبری باید بسیار دقت کنند و به این معضل خانمان برانداز توجه جدی داشته باشند، گفت: باید با تمام قدرت جلوی این گروه‌های تمامیت خواه را بگیرند و نگذارند یأس و ناامیدی و بر مردم مستولی شود و جو بی‌اعتمادی نسبت به مسئولان و نظام گسترش یابد.

او افزود: در حال حاضر تاسف در این است که هیچ کسی حاضر به اصلاح شرایط نیست و چنین در اذهان عمومی متبادر می‌شود که در این شرایط افراد شایسته‌تر حاضر به حضور نیستند.

بیادی دلیل سکوت اصولگرایان و روند کند تصمیم گیری در انتخابات را وجود باند‌ها و افراد متصل به قدرت و ثروت دانست و گفت: گروهی با تمامیت خواهی با دیگر جریان‌ها و احزاب همسو برخورد می‌کنند و و این طور وانمود می‌کنند که سند ملکی کشور و پیروزی انقلاب و ادامه آن را بنام این بزرگواران صادر کرده‌اند و دیگران باید مطیع اوامر و تصمیمات نادرست آنان باشند و در بعضی از مقاطع پا را فرا‌تر گذاشته از سوی رهبرمعظم انقلاب فتوا هم صادر می‌کنند و ظاهراً یادشان رفته که این کشور رهبری فقیه، مرجع، اندیشمند و مقتدر داشته و نه تنها متعلق به یک جناح خاص نیستند، بلکه متعلق به کل کشور ایران اسلامی و همه آزادی خواهان مسلمان و غیرمسلمان در جهان هستند و این گروه‌های خودخواه باید خود را اصلاح کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه تاکید کرد: البته این معضل فقط مختص بعضی از افراد و باندهای موجود در اصولگرایان نیست و شاید دلیلش هم این باشد که عده‌ای از این نابسامانی‌ها و گرفتاری‌های مردم سود می‌برند، مانند بعضی از اشخاص و گروه‌هایی که از تداوم تحریم‌های بوجود آمده سود می‌برند.

 او در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد قالیباف و جلیلی در انتخابات حضور پیدا کنند، بیان داشت: اگر قالیباف فکر حضور در انتخابات را داشته باشد، عقل و تجربه حکم می‌کند که با شرط و شروطی کاندیدا شود و مهم‌ترین شرط می‌تواند این باشد که چنانچه فرد دیگری از اصولگرایان به صحنه وارد شود، او حضور پیدا نکند.

بیادی با هشدار به اصولگرایان گفت: چنانچه اصولگرایان کاملاً به وحدت نرسند و قالیباف به تنهایی وارد عرصه انتخابات شود، احتمال آن می‌رود برخی از اصولگرایان و بعضی از طرفداران احمدی‌نژاد به صورت مشروط به روحانی رأی دهند.

او درباره اینکه آیا اصولگرایان با طیف جبهه پایداری رایزنی داشته‌اند، گفت: کلاً جبهه پایداری و بخشی از اصولگرایان به دلیل نتایج نامطلوبشان در مجلس و چه در دولت و عدم پاسخگویی آنان در برابر مردم و به خاطر ناهنجاری‌هایی که به وجود آوردند، دیگر جایگاه مناسبی بین قاطبه مردم ندارند.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 613270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
    6 19
    عمراً طرفدار آقای احمدی نژاد به دکتر روحانی رای دهد. طرفداران آن مرد یا در برگه رای نام احمدی نژاد را می نویسند، یا رای سفید می دهند یا به رقیبش رای می دهند ولو رای نیاورد...