۰ نفر
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱

ایسنا نوشت: جمهوری آذربایجان و اسرائیل بر سر خرید سامانه ضد موشکی گنبد آهنین توسط باکو توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، یاور جمالف، وزیر صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان اعلام کرد، این کشور سیستم ضد هوایی گنبد آهنین اسرائیل را می‌خرد و توافقی در این باره انجام شده است.

وی ادامه داد: آذربایجان به این سیستم نیاز دارد.

او در ادامه افزود: جمهوری آذربایجان نیز محصولات و تولیدات داخلی خود را صادر می‌کند. در همین راستا باکو تولیدات خود را به برخی موسسات در کشورهای مختلف از جمله آمریکا، کانادا، کشورهای آفریقایی و کره‌جنوبی صادر می‌کند.

سیستم گنبد آهنین در اسرائیل تولید و طراحی شده است. این سیستم به طور گسترده علیه حملات فلسطینی‌ها به خصوص در جنگ اخیر غزه مورد استفاده قرار گرفت.

کارشناسان اسرائیلی می‌گویند گنبد آهنین ابتدا درحد پوشش شهری در مقابل راکت یا خمپاره هایی با برد پنج تا 70کیلومتر طراحی شده بود اما این سامانه اکنون می‌تواند موشکهایی تا برد 150کیلومتر را نیز رهگیری کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 613336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
    8 1
    چه کسانی و چه جریانی دارن ما و کل منطقه رو هل میدن به مسابقه تسلیحاتی؟؟؟ نتیجه نمایش بیش از حد قدرت موشکی چنین چیزهایی است. همسایگان می ترسند و می روند از رقبا یا دشمنان ما سیستم دفاع موشکی می گیرند. توهم "قدرت بودن در منطقه" عملا منجر میشه به مسابقه تسلیحاتی. آیا ما منابع مالی لازم برای ادامه مسابقه تسلیحاتی رو داریم؟ آیا ما تکنولوژی لازم رو داریم؟ پول ما زودتر تموم میشه یا پول رقبا؟ ما زودتر به محدودیت تکنولوژی می خوریم یا رقبامون؟