عملکرد کمیسیون ماده صد شهرداری ها زیر ذره بین دادگستری

مدیر کل دادگستری استان البرز گفت: آرا و پرونده های مورد بررسی در کمیسیون ماده 100 شهرداری ها که روند نامعارفی دارند از سوی دادگستری کل مورد بررسی و بازبینی قرار گرفته و اقدامات لازم در خصوص آنها انجام می شود .

به گزارش خبرآنلاین البرز: وی با بیان این مطلب افزود: کمیته ای در اداره کل دادگستری تشکیل شده که کار آن نظارت بر عملکرد کمیسیون ماده 100 شهرداری است و در راس آن دادستان مرکز استان و تعدادی از معاونین دادگستری قرار دارند و پرونده هایی که احساس میکنیم یک روند نامتعارفی داشتند قطعا به صورت ویژه اینها مورد پیگیری قرار گرفته و اگر نیاز به تجدید نظر باشد تذکر لازم داده می شود و موارد تخلف نیز مورد پیگرد قرار می گیرد.
فاضلیان به موضوع حاشیه نشینی و تبعات آن در افزایش جرایم اشاره کرد و اظهار داشت: منشا بسیاری از جرایم و گرفتاریها و مشکلاتی که در استان داریم بحث حاشیه نشینی است. کار گروهی در دستگاه قضایی استان تشکیل داده ایم و به صورت ویژه روی آن کار می شود و به زودی نتایج و خروجی تحقیقات و اقدامات صورت گرفته اعلام خواهد شد .
وی اضافه کرد: راهکارهایی در دست تدوین است تا بتوانیم با این معضل مقابله کنیم. در استانداری کارگروه خاصی برای زیر مجموعه شورای تامین استان پیش بینی شده و اولین ماموریت آن این است که نگذارند که این وضعیت تشدید شده و از مهاجرتهای جدید و ایجاد اقامتگاههای غیررسمی جدید در نقاط مختلف استان جلوگیری شود و این اولویت ماموریت است سپس باید برای ساماندهی این مناطقی که ایجاد شده چاره اندیشی کرد که نیاز به برنامه ریزی خیلی دقیق و صرف هزینه دارد .
فاضلیان با اشاره به تلاش دادگستری استان برای کاهش احکام زندان در استان جهت کاهش تعداد زندانیان استان تاکید کرد: در مورد زنان ما اهتمام ویژه و تاکید خاصی داشته ایم که تا آنجا که ممکن است از مجازات حبس در مورد بانوان استفاده نشود تا زندانیان زن در زندانهای استان بسیار محدود شود و این در جهت پیاده سازی سیاستی است که قوه اخیرا اعلام کرده تا آنجایی که ممکن است مجازات حبس در مورد بانوان اعمال نشود.
مدیر کل دادگستری استان البرز رسانه را پل ارتباطی میان مردم و مسئولین عنوان کرد و اذعان داشت: باید از این پل ارتباطی به نحو مطلوب در جهت منافع مردم استفاده کرد و این حق مردم است که در جریان همه مسائل و اتفاقات قرار گرفته و نقطه نظرات و مشکلات خود را به دستگاه حاکمیتی از جمله دستگاه قضایی منعکس کنند.
وی افزود: از طریق دیگر هم رسانه ها این امکان را برای دستگاهها فراهم میکنند که مردم در جریان تلاشها و خدماتی که انجام میشود قرار گیرند. ما معتقدیم که باید فضای نقد منصفانه را در استان فراهم کرده و در مقابل باید رسانه ها و مطبوعات از آزادی امنیت شغلی برخوردار باشند تا بتوانند در یک فضای سرشار از امنیت، بدون دغدغه و بدون نگرانی و مسائل و مشکلات موجود در استان را مورد نقد و بحث و بررسی قرار دهند و این حق مسلم اصحاب رسانه است .
فاضلیان ممنوعیت و محدودیت رسانه ها را حریم قانون بیان کرد و گفت: انتظار ما از اصحاب قلم و اصحاب رسانه این است که به محدودیت های قانونی احترام گذاشته و با رعایت همه بایدها و نبایدهای قانونی فضای پر نشاط و فعالی را برای رسانه و صاحبان قلم در استان فراهم کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 613807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =