ایسنا نوشت:رییس حوزه هنری ایلام از راه‌اندازی دفتر تئاتر مردمی با عنوان بچه‌های مسجد در سطح مساجد این استان برای اولین بار خبر داد.

 محمدعلی قاسمی اظهار کرد: این طرح، در راستای ارتقاء بخشی به فعالیت‌ها و جریان‌های فرهنگی و هنری در مراکز دینی و هنری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس، گروه‌های نمایشی در سطح مساجد استان ایلام راه‌اندازی می‌شود، افزود: همان‌طوری که مسجد در عصر پیامبر اعظم (ص) و همچنین دوران انقلاب اسلامی به ‌عنوان یک سنگر مهم دینی و فرهنگی ایفای نقش کرده‌اند امروز نیز با حضور جوانان و نوجوانان به‌خوبی می‌توانند با بهره‌گیری از قالب و زبان هنر این نقش را عهده‌دار شوند.

رییس حوزه هنری ایلام اضافه کرد: با توجه به وضعیت مطلوب فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد استان و استقبال از این فعالیت‌ها به‌ویژه کانون‌های مساجد، حوزه هنری با همکاری سایر دستگاه‌های دینی و فرهنگی استان جمله دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، هیئت‌های مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی، کتابخانه‌ها و بسیج هنرمندان در نظر دارد این طرح را برای اولین با در استان اجرا کند.

قاسمی با بیان اینکه در این فعالیت فرهنگی، گروه‌های نمایشی را با عنوان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در این استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: حوزه هنری به گروه‌های نمایشی شکل‌گرفته در مساجد خدمات‌دهی می‌کند به‌طوری‌که متن‌های نمایشی که توسط کارشناسان این حوزه تائید شده است برای اجرا در اختیار گروه‌های نمایشی فعال در سطح مساجد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ارائه برنامه‌های نمایشی با موضوعات آموزه‌های دینی و انقلاب اسلامی یکی از اهداف راه‌اندازی گروه‌های نمایشی در سطح مساجد استان ایلام است، عنوان کرد: انتظار می‌رود که در سال‌های آتی علاوه بر تئاتر در سایر قالب‌های هنری ازجمله هنرهای تجسمی دینی و ادبیات انقلاب اسلامی و پایداری نیز فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شود.

رییس حوزه هنری ایلام با بیان اینکه امسال بنابراین است که بخش نمایشی در سطح مساجد استان فعال شود، عنوان کرد: ۱۰ مسجد در مرکز استان که در زمینه اجرای نمایش و داشتن گروه‌های تئاتر شناسایی‌ شده و امید است که در روزهای آتی یک گروه نمایشی دریکی از مساجد استان به‌صورت پایلوت با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی راه‌اندازی شود.

قاسمی تصریح کرد: همچنین کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف ازجمله آموزش‌های فنی، بازیگری، کارگردانی با حضور اساتید برجسته برای این گروه‌ها برگزار می‌شود که به‌ صورت حرفه‌ای هنر دینی در مساجد دنبال شده و زمینه را برای حضور خانواده‌ها به همراه نسل جوان در مساجد فراهم شود.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده یک مسجد در زمینه راه‌اندازی گروه نمایشی بچه‌های مسجد فعال خواهد شد، گفت: در سایر مساجد استان نیز با محوریت این مسجد گروه نمایشی در سطح مساجد به ‌ویژه در کانون‌های فرهنگی هنری فعال خواهد شد.

رییس حوزه هنری ایلام ادامه داد: بررسی‌هایی انجام‌شده نشان می‌دهد که قابلیت شکل‌دهی گروه‌های نمایشی در مساجد استان ایلام فراهم است و پیش‌بینی می‌شود که کارهای نمایشی خوبی با حضور جوانان و نوجوانان فعال و علاقه‌مند در این حوزه ارائه گردد و انتظار می‌رود که این فعالیت با استقبال مردم محله روبرو شود و تئاتر دینی بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

قاسمی ترویج مبانی و تبلیغ آموزه‌های دینی و انقلاب اسلامی را از اهداف راه‌اندازی این گروه‌های نمایشی عنوان و خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب اسلامی مسجد گرانیگاه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بوده است که امروز نیز با توجه به هجمه‌های مختلف فرهنگی، مساجد باید در مرکز این فعالیت‌ها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی گروه‌های نمایشی با عنوان بچه‌های مسجد یک طرح ملی است که برای اولین بار در استان ایلام اجرا می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 614156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =