چرا پلیس از مدیریت ترافیک تهران عاجز است؟/ مردم پلیس راهور را ناکارآمد می‌دانند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه در ایام بارندگی اخیر نیروهای پلیس راهور از سطح شهر محو شده اند، تاکید کرد: از فرمانده پلیس راهور انتظار داریم در زمان هایی که مشکلات ترافیکی مردم بیشتر است، حضور پررنگ تری در معابر اصلی داشته و پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تشکر از پلیس راهور برای اقداماتی که انجام می دهد، با طرح این سوال که آیا تهران پرجمعیت ترین و پرتراکم ترین شهر دنیاست، اظهار کرد: پاسخ به این سوال منفی است، اما جای تاسف دارد که در ساماندهی مسائل زیست محیطی این شهر از جمله ترافیک، مسئولان مرتبط عاجز مانده اند.

وی با بیان اینکه مراکز تحقیقات بین المللی که در این حوزه فعالیت دارند، موثرترین راهکار در کاهش ترافیک را راهبردهای کاهش در استفاده از خودروهای شخصی معرفی کرده اند، تصریح کرد: انتظار داریم کارگروه های مشترک پلیس راهور، شهرداری و سایر نهادهای مرتبط، به این موضوع توجه کنند. در همین راستا می توانیم به تمرکز زدایی از مجموعه های پرمراجعه شهر همچون مراکز تجاری، بازار، بورس کالا، مراکز آموزشی و اداری و سازمان های متعدد که در مرکز شهر و نقاط پرترافیک شهر قرار گرفته اند، نام برد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید زیرساخت هایی فراهم کرد که به جای مردم، اطلاعات و داده ها در سطح شهر جابجا شود، گفت: ایجاد زیرساخت های شهر هوشمند، الزام تمامی دستگاه ها و سازمان ها به اختصاص سرویس های سازمانی رایگان برای پرسنل با استفاده از خودروهای عمومی و استاندارد، توسعه حمل و نقل عمومی بجای توسعه اتوبان ها از جمله اقداماتی است که انتظار داریم مورد توجه قرار گیرد.

حافظی در ادامه گفت: متاسفانه شاهد بودیم در ایام بارندگی اخیر نیروهای پلیس راهور از سطح شهر محو شده اند، از فرمانده پلیس راهور انتظار داریم در زمان هایی که مشکلات ترافیکی مردم بیشتر است، حضور پررنگ تری در معابر اصلی داشته و پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

وی با اشاره به ماده 6 برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، افزود: بر اساس این ماده، شهرداری موظف است نسبت به گسترش بهینه شبکه، ظرفیت، ناوگان، تسیهلات حمل و نقل عمومی و مدیریت یکپارچه حمل و نقل عمومی با رویکرد حداکثر کردن دسترسی شهروندان اقدام نماید و تا پایان برنامه، سهم حمل و نقل عمومی از مجموعه جابجایی های درون شهری از 56.1 درصد کنونی را به 75 درصد برساند به نحوی که سهم حمل و نقل با سیستم اتوبوسرانی در جابجایی درون شهری از 20 درصد کنونی به 29.3 درصد، قطار شهری از 13.8 درصد به 25.7 درصد و تاکسی و ون نیز از 22.3 درصد به 20 درصد برسد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواست تا گزارشی درباره اقدامات انجام شده در توسعه حمل و نقل عمومی بر اساس برنامه ارائه دهد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواست تا گزارشی درباره اقدامات انجام شده در توسعه حمل و نقل عمومی بر اساس برنامه ارائه دهد زیرا بر اساس برنامه می بایست تا پایان سال جاری طول خطوط اتوبوس تندور به 191 کیلومتر، مجموع واگن های تحت بهره برداری به 1958 دستگاه، سهم سیستم اتوبوسرانی از تمام جابجایی درون شهری به 25.4 درصد، تعداد ایستگاه های قطار شهری به 173 ایستگاه، طول خطوط قطار شهری تحت بهره برداری به 237.5 کیلومتر، سهم قطار شهری از تمامی جابجایی های درون شهری به 20.4 درصد و تعداد ناوگان اتوبوس برقی به 400 دستگاه برسد.

تاکید جدیدی بر لزوم مدیریت پلیس راهور توسط شهرداری

ایسنا نوشت: عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران از لزوم قرار گرفتن مدیریت پلیس راهور در شهرداری خبر داد.

عباس جدیدی پس از گزارش ارائه وضعیت ترافیک از سوی سردار مهماندار، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به وضعیت ترافیک تهران گفت: صرفا با حرف، درد و مشکلی حل نمی‌شود و باید گام عملی در حل موضوع ترافیک تهران برداریم.

عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران با بیان اینکه پلیس در همه کلانشهرها زیر نظر شهرداری‌ها فعالیت می‌کند، گفت: اما در ابر شهر تهران اینگونه نیست و تنها شهرداری باید به پلیس پول بدهد و بار پلیس به دوش شهرداری است.

ترافیک تهران بیمار است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ترافیک این روزهای تهران را مریض دانست.

علیرضا دبیر پس از گزارش ارائه وضعیت ترافیک از سوی سردار مهماندار رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه در سال 93 راهور تهران 30 میلیارد تومان بودجه هزینه‌ای از شورای شهر دریافت کرده است، گفت: سال 95 شاهد رشد چند برابری پلیس راهور بوده‌ایم به طوری که 83 میلیارد تومان در بخش هزینه‌ای و 16 میلیارد تومان در بخش عمرانی برای پلیس راهور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه براساس تبصره 21 بودجه مقرر شده است که نیروی انتظامی در پرداخت عوارض 20 درصد سهم بگیرد، گفت: سال گذشته 900 میلیون تومان پلیس راهور از این محل درآمد داشته است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه سال‌هاست از پلیس راهور می‌خواهیم اطلاعات خودروهای شهر تهران را در اختیار شهرداری بگذارد، افزود: اما هنوز این اتفاق نیفتاده و اطلاعات خودروهای تهران را به ما نداده‌اند.

دبیر با بیان اینکه هنوز میان شهرداری و پلیس درخصوص مدیریت دستی یا مکانیزه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی دعوا و جدل وجود دارد، گفت: شورای شهر برای هوشمندسازی شهر در سال آینده آماده است که بودجه 3800 میلیاردی در نظر بگیرد که با روش‌های بی‌اوتی نسبت به انجام آن اقدام شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به ترافیک این روزهای پایتخت گفت: جای سوال است که چه اتفاقی افتاده که ترافیک تهران سه هفته بیمار است؟

مردم شهر تهران پلیس راهور را ناکارآمد می دانند

میزان نوشت: رئیس کمیسیون نظارت وحقوقی شورای شهر تهران گفت: لازم است پلیس راهور در رابطه با برگزاری نمایشگاه درشهر تهران عملکرد قاطعانه ای داشته و جلوی برگزاری نمایشگاه ها را بگیرد.

پرویز سروری در سیصد و چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: مشخص نیست چرا پلیس راهور جلوی برگزاری نمایشگاه در شهر تهران که یکی از عوامل تاثیرگذار در ترافیک پایتخت است را نمی گیرد.

وی افزود: برگزاری یک نمایشگاه در پایتخت ترافیک در شهر تهران را غیرقابل تحمل کرده و نیاز است پلیس راهور برای حل این مشکل برنامه ریزی کند.

رئیس کمیسیون نظارت وحقوقی شورای شهر تهران با اشاره به اظهار نظرهای شهروندان در رابطه با ناکارآمدی پلیس راهور در طی هر ترافیک در شهر تهران گفت: هر بار که شهر تهران به دلیل ترافیک شدید قفل می شود مردم پلیس راهور را ناکارآمد دانسته و نیاز است هر چه سریعتر پلیس برای ترافیک شدید در پایتخت برنامه ریزی کند.

سروری تاکید کرد: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با هزینه گزاف شهرداری ساخته شده و باید برگزاری نمایشگاه ها در این مجموعه صورت گیرد.

وی خواستار عملکرد فعالانه تر پلیس راهور در حوزه ترافیک شهر تهران شد و گفت: انتظار ما این است که تا پیش از تشکیل زنجیره انسانی در اطراف نمایشگاه تهران پلیس جلوی برگزاری نمایشگاه ها در این مجموعه را بگیرد.

رئیس کمیسیون نظارت وحقوقی شورای شهر تهران با اشاره به توقف خودروها در اطراف خیابان های شهر تهران اظهار کرد: اکنون اطراف خیابانهای شهر تهران خودروهای زیادی توقف داشته واگرپارکینگ های متعددی در نظر گرفته شوند شاهد حل این معضل خواهیم بود.

۴۷۴۷

کد خبر 614227

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
    واقعا چرا در ماجرای ترافیک همه حقیقت رو پنهان می کنند؟بابا تهران 14 میلیون شده جمعیتش همه روستایی ها بلند شدن اومدن تهران ظرفیت تهران همش 7 میلیون نفر هست هرکدوم هم یه پراید قسطی خریدن،اصلا ما نمی گیم شهرستانی رو از تهران خدایی نکرده بیرون کنید اما حداقل بهشون اجازه خرید ماشین و استفاده از آن در تهران رو ندید جز افرادی که متولد تهران هستند هیچ احدی نباید حق خرید و استفاده از خودرو در تهران رو داشته باشه همه رو باید از تهران خارج کنید.
    • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
      105 7
      تا زمانیکه نیاز مردم به استفاده از وسیله نقلیه شخصی برطرف نشه،هیچ مشکلی حل نمیشه،صورت مسئله رو نباید پاک کرد باید اون رو حل کرد
    • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
      78 60
      بابا، تهراني ، ننه بابا جردن، اي با فرهنك.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
      70 28
      پاسخ به 13:23:13 شما از حرف زدنت کاملا مشخصه یکی از همین هایی هستی که اصلا نباید در تهران زندگی کنی چون فرهنگ حتی کامنت گذاشتن رو هم نداری اونی که شما بهش می گی ننه ما بهش می گیم مادر.
    • بی نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
      26 7
      وقتی بودجه ای که باید برای توسعه مناطق دیگر کشور خرج شود، در تهران می مانند دودش رو هم باید ساکنان تهران بخورند.
    • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
      0 0
      بی نام 14:10:42 عزیز،منفعتش اینه که اگر نمایشگاه بره شهر افتاب شهرداری میتون کلی پول از غرفه داران بگیره بعدش هم زمین نمایشگاه فعلی را با بهای کابری فضای سبز می گیره و بعد از مدتی با تخفیف ویژه به بعضی ها میده که توش برج و کرکز خرید بسازند بعدش با هم تقصیر به گردن نمایشگاه انداختن بر تخلف شهرداری در دادن مجوز برج و مزرکر خرید ها سرپوش می گذارند
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
    88 5
    به نظر میرسد که در اکثر موارد دخالت نابجای پلیس عامل ایجاد ترافیک است. در بسیاری از موارد پلیس در محل ورودیهای چندگانه به یک اتوبان، یک ورودی را تنگ و بعضا در دقایقی مسدود میکنند و توجهی ندارند که در این مسیر ترافیک تا کجا پس زده است. مثلاً ورودی جنوب به شمال مدرس به صدر همین حالت را در بعدازظهرها داشته و حجم پس زدگی ترافیک در مدرس حتی تا شهید بهشتی نیز میرسد
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
    120 3
    پلیس خود مسبب ترافیک بسیاری از معابر است به عمد. 1. پلیس محترم که خیابون سعدآباد رو میبندی، تقصیر من چیه که بستگانم اونجا زندگی میکنن و هیچ راه جایگزین دیگری وجود نداره. چرا خیابان رو میبندی؟؟؟؟ به نحوی که سرریز ترافیک ناشی از سد معبر پلیس منجر به ترافیک سنگین کل تجریش از سه راه جعفرآباد میشه. 2. آیا شهروندان باید پاسخگوی فساد شهرداری در دادن مجوز ساخت مجتمع ارگ در معبر 6 متری سعدآباد باشند؟
  • آیس IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
    108 2
    عاجز است چون اراده لازم برای مدیریت ترافیک تهران وجود ندارد..آنچه که وجود دارد اراده خالی کردن جیب مردم است و بس..
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
    64 3
    بعضی از مامورین راهور که بنظر وظیفه هم هستند چراقهای راهنمائی را دستی میکنند و ترافیک را بدتر بعضی اوقات شاید 20 دقیقه باید پشت یک چراغ قرمز بمانی و ترافیک وحشت ناکی بوجود میاید
  • آقای جناب RO ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
    118 3
    تمام توضیحات بالا درست ولی به جرات میتونم بگم 20 تا 30 درصد ترافیک تهران، بدلیل عدم وجود و یا پایین بودن فرهنگ رانندگی مردم هست مردمی که میدونن 300 متر جلوتر میخوان سمت چپ دور بزنن، ولی تا لحظه آخر سمت راستت میمونن. مردمی که تابلو خروجی فلان اتوبان رو از 500 متری می بینن، ولی تا لحظه آخر از سرعتشون کم نمیکنن برن سمت خروجی. مردمی که بعد از رد کردن خروجی اتوبان یا خیابون، به راحتی با وقاحت شروع به دنده عقب گرفتن میکنن. مردمی که به راحتی به خودشون اجازه میدن وسط خیابون، دقیقا وسط خیابون نه یک ذره متمایل به راست، مسافر سوار و پیاده کنن. اینها دیگه نه تقصیره احمدی نژاده و نه روحانی و نه قالیباف و نه خاتمی واقعا تقصیر خودمونه.
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
    53 2
    ظاهرا مشکل تهران فقط نمايشگاه هاست ... کسي اصلا به تمرکز زدايي از تهران نميپردازه ...
  • بی نام BE ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
    80 3
    چون شهرداری و نیروی انتطامی فقط به فکر گرفتن انواع و اقسام عوارض و جریمه ار مردم هستند و تنها کاری که خوب بلدند افزایش طرحهای ترافیک و زوج فرد و ال ای زد و هزارویک جور روش برای محدود کردن مردمه
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
    64 3
    مسئولين محترم حتما مطلع هستند كه وقتي تو همون كوچه ها و خيابان هاي باريك شمال شهر يك خانه ويلايي تبديل به برج ٤٠ واحدي ميشه و همه ساكنين هم حداقل يك ماشين دارن، اين مصيبت در ترافيك تاثير وحشتناك ميذاره. پليس راهور هم بهتر است بجاي عريض و طويل كردن طرح شكست خورده زوج و فرد ماموران آموزش ديده در سطح شهر به كار بگيرد اون هم بصورت شبانه روزي
  • ali IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
    49 7
    تازمانی که فرهنگ رانندگی نداشته باشیم پلیس که سهله ارتش هم نمیتونه گره ترافیک رو بازکنه خیابان دوبانده چهارردیف ماشین حرکت میکنه این مشکل پلیس نیست مشکل خودمونه پلیس کاری ازدستش برنمیاد وقتی هشدارمیده بین خطوط برانید کسی گوش نمیده چه باید کرد .شما فرهنگ شهرنشینی وترافیک رو آموزش بدهید بعد توقع رفع ترافیک ومزاحمت را داشته باشید
    • رضا IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
      0 0
      دقیقا پلیس بود که فرهنگ کمربند ایمنی رو جا انداخت فرهنگ بین خطوط حرکت کردن و رعایت فاصله هم در اختیار پلیسه
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
    31 4
    مأموران پليس راهنمايي ما متاسفانه اموزشهاي لازم و كافي را براي مقابله با ترافيك كلان شهري مثل تهران ندارند. نه دانشگاهي رفته اند نه اموزش خاصي ديده اند. حقوقشان هم اندك است كه باعث بي تفاوتي و فساد ميشود.
  • ناشناس A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
    42 1
    تمام نظرات بالا کامل نیست....اولا تهران گنجایش این همه خودرو را ندارد چون تهران که بزرگ نمیشه فقط ماشینها زیاد میشن دوما بیشتر مردم فرهنگ استفاده از خودرو را ندارند بعنوان نمونه راننده میره جلوی یه مغازه بصورت دوبل توقف میکنه بهش هم میگی میگه یه دقیقه بیشتر طول نمیکشه و امثال این راننده در طول یه خیابان با این بهانه بصورت دوبل توقف می کنند و وقتی هم بهش میگی میگه جای پارک نیستدرست جای پارک نیست ولی با دلیل این شخص ترافیک ایجاد میشه...سوما متاسفانه بعضی از رانندگان برای خرید میوه و سبزی تا سر کوچه یا خیابان با خودروی شخصیشون می روند...چهارما یه تعداد رانندگان هم بدون هدف میان بیرون بطوری که من خودم به شخصه دیدم که نمی دونند کجا باید برند...
  • ناشناس A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
    11 5
    ترافیک و مشکلات شهری تهران از عدم اجرای قانون توسط مردم نیست از عدم آشنایی پلیس با وظایف خود ندارند. و هر روز یک فیلمی سر مردم در می آورند. در صورتی که اگر قانون درست و به موقع اجرا شود مردم متوجه می شوند و دچار این سردرگمی و هرج و مرج نمی شوند. در مواقع اضطراری و سرما و گرما و باران ماموران به اصطلاح قانونمند پلیس در مراکز استراحت می کنند و در مواقعی که هوا دلچسب می باشد در معابر جولان می دهند.
  • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
    17 3
    اکثر مامورا با دستگاه صدور قبض جریمه عوض کنترل ترافیک فقط کنار وایستادن برای جریمه خودروها
  • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
    10 1
    به نظرم باید طرح فروش اقساطی خودرو و لیزینگ در شهر تهران متوقف شود و به هر فرد واجد شرایط دریافت پلاک تهران بیش از یک پلاک و سند مالکیت تعلق نگیرد شرایط سنی دریافت گواهینامه و نحوه ازمون آن تغییر کند برای تردد خودروهای پلاک شهرستان بصورت اینترنتی عوارض گرفته شود با خودروهای مسافر بر شخصی با پلاک شهرستان برخورد جدی شود محدودیت تردداز شمال به جنوب خیابان ولیعصر از ساعت 19 برداشته شود اصلاح هندسی و تعریض معابر و احداث زیر گذر در نقاط پر ترافیک در دستور کار و الویت قرار گیرد فروش تراکم و جواز احداث بنای مسکونی بیش از 4 طبقه متوقف شود تسهیلات ویژه و شرایط مناسب جهت احداث پارکینگ طبقاتی توسط بخش خصوصی در اماکن پر ازدحام در نظر گرفته شود. وترددخودروهای باری و کامیونت از ساعت 16 تا21 ممنوع شود
  • بی نام RO ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
    14 0
    الان همه روستاهای کشور دارند مهاجرت میکنند به تهران و تقریبا همه متروکه شده اند. باید بیشتر جاده و ساختمان بسازید و کشور را در تهران جا دهید . توان رسیدگی به مناطق وسیع از کشور را ندارید و فقط تمرکز شما بر بزن و بخور در تهران است.
  • amir IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
    6 10
    تنها چاره قضیه راه اندازی یک خط بی آر تی از ابتدای اتوبان همت تا انتهای آن است. از مترو ارزانتر و سریعتر هم راه اندازی میشود
  • راننده شاکی A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
    4 3
    مگه دوربین جایگزین پلیس نشده؟ اونام که مرتب عکس میگیرند اونوقت هواشناسی فکر میکنه رعد و برقه هوا رو پیش بینی میکنه.لطفا اینقدر راجع به پلیس نگید و ننویسید .دفاتر پلیس 10 / آموزشگاههای رانندگی و ایضا خدمات جانبی آن/واگذاری پارکینگ های ماشینهای تصادفی و حمل شده با جرثقیل و ده ها نمونه دیگر. حالا هی انتقاد بیجا کنید . خوب وقتی هی چپ و راست امکانات میدن وام و قسطی و لیزینگ و...یرای ماشین خریدن و از سوی دیگر مراکز خرید بزرگ در خیابان های اصلی و موانع دیگر ترافیک ایجاد میکند این بندگان وظیفه شناس مرتب خواهش میکنند با ماشین شخصی بیرون نیایید چرا گوش نمیکنید؟ و............... ببخشید جدی نگیرید هرکی هر کاری دلش میخواد بکنه سر نخ معلوم نیست کجاست.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
    26 15
    به نظر من طرح زوج و فرد از درب منازل باید همیشه اجرا بشه و به کسایی که مثلا پلاک زوج دارند دیگه اجازه دریافت پلاک فرد ندهند و بالعکس،ماشین های با پلاک شهرستان هم اجازه تردد در خیابان های تهران را نداشته باشند در عوض سیستم حمل و نقل عمومی رو توسعه بدهند
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
    0 0
    مشگل اصلی مملکت ما کم سوادی شدید مدیران و ادعاهای بیش از اندازه انهاست. اولا" ساخت وساز در تمام گوشه و کنار کشور بی برنامه و خارج از استاندارد شهر نشینی میباشد. دوم ابنکه کارخانه های تولید اتومبیل در کشور باید اساس کارشان را بر مبنای تولید وسایل حمل ونقل عمومی تنظیم کنند یعنی تولید اتوبوس وتراموا بجای پراید. سوم اینکه تدبیری برای ساخت پارک عمومی نمایند و برای افزایش ظرقیت خیابانها پارک کنار خیابانی را در اکثر خیابانها ممنوع نمایند و با بکارگیری زمین های باقیمانده در سطح شهر بجای ساخت مراکز خرید بیخود قدام به توسعه پارک ها نمایند . چهارم اینکه خرید هر اتومبیل فقط با ارائه سند محل پارکینگ و یا قزاداد اجاره پارکینگ عمومی میسر گزدد. درست مثل ذولت ژاپن . تکرار میکنم اگو مثل کشور ژاپن
  • مصی RO ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
    0 0
    از خبرآنلاین تشکر دارید. بابت این گزارش و ازشون میخواهیم یک گزارش مفصل هم از خیابان پیروزی بگذارند. خیابان پیروزی حتی تا ساعت 12 شب هم قفل باشد.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
    2 2
    مشکل ما ایرانیها اینه که همه غر می زنیم و می خواهیم کشور اصلاخ بشه بدون اینکه کوچکترین تغییری در خودمان بدهیم کی حاضر است خودرو شخصی بیرون نیاره
  • بی نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
    3 0
    نفری یه موتوریا دوچرخه بخریدمسئلتون کلاحل میشه.تازه عوارض پلیس راهور رو هم بدین دیگه ترافیکی نمی مونه.بعضی ازگفته های این مسئولین را اول بایدطلاگوب کردبعدروشون راکاهگل گرفت.مردم عوارض بدن این قفل ترافیک باز میشه ؟ بسته این سعی و خطا و تلکه کردن مردم.خسته نشدین .با زوج و فردکردن که تعدادماشین ها رو 2برابر و3 برابر کردید.یک فکراساسی کنید.هنوزتجربه نکردید مردم به هر میزان پول می دهند.دودش هم می ره تو چشمش فقیر بیچاره ها.آیا عوارض دادن مردم باعث بهبود ترافیک میشه؟؟؟اگه مردم ماشین های شخصی خودشون را بیرون نیارندکه همه ادارات وکارخانجات تون تعطیل میشن.قدیم ها هرخونه ای را که خراب می کردندیک متر عقب نشینی می دادند تا در آینده امکان عریض کردن خیابان ها فراهم شه.حالا شهرداری پول میگیره تراکم میده

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین