کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، این هفته به محله علم و صنعت واقع در شرق پایتخت رفت تا درباره مشکلات مردم این محله تحقیق کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی مشکلات محلات تهران روش پسندیده ای است که از سوی شورای شهر پایتخت به صورت نوبتی در محلات مختلف اجرا می شود.

محله علم و صنعت واقع در منطقه 4 پایتخت که به داشتن یکی از دانشگاه های معتبر کشور افتخار می کند دارای مشکلات زیادی است که در هفته جاری از سوی کمیته نظارت شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.
در جلسه بررسی مشکلات این محله که با حضور رئیس کمیته نظارت شورای شهر، شورایاران محله، جمعی از اهالی و مدیران شهری برگزار شد، برخی از مسایل بازگو شد. از جمله این مسایل متصاعد شدن بوی بد ناشی از فاضلاب مسیل خیابان عبادی است که موجب آزردگی اهالی شده و اهالی محله از عدم رسیدگی به وضع این مسیل، ابراز نارضایتی گسترده ای دارند.
مسیل عبادی از دانشگاه علم صنعت شروع می شود و از خیابان عبادی می گذرد. بوی بد ناشی از این مسیل به ویژه در فصول گرم سال، موجب اذیت و آزار ساکنان محله شده و اقدامات صورت گرفته به دلیل عدم هماهنگی و تعامل بین مسئولان دانشگاه علم و صنعت و شهرداری هنوز به نتیجه نرسیده است و این مسئله می بایست در اولویت برنامه های این محله قرار گیرد.
احداث کتابخانه در "محله علم و صنعت" از دیگر خواسته های شورایاری و اهالی محله بود که در این نشست مطرح شد. باتوجه به پتانسیل های محله، همچون دانشگاه علم و صنعت، احداث کتابخانه به منظور دسترسی و بهره مندی جوانان محله از محیطی مناسب برای مطالعه و تحقیق، امری است که می توان با ایجاد تعامل میان شهرداری و مجموعه دانشگاه علم و صنعت جامه عمل بپوشد.
از مشکلات دیگر عدم تامین پارکینگ توسط دانشگاه علم و صنعت برای دانشجویان و پارک ماشینهای دانشجویان در حاشیه خیابان بود موجب بروز مشکلات ترافیکی در محدوده شده است.
تبدیل سوله بحران به شهربازی از مشکلات دیگر عنوان شده توسط شورایاری و هیئت امنای محله بود. با توجه به عبور گسل های متعدد، همچون گسل های فشم-مشاء، گسل شمال تهران و دیگر گسل های فعال تهران که اکثرا دوران بازگشتشان نیز فرا رسیده است و همچنین وجود بافت های فرسوده در مناطق شهر، آمادگی جهت مقابله با ایجاد بحران ها و حوادث باید جدی گرفته شود و اینجا سوله ها می بایست به کاربری اصلی خود برگردانده شود.
از دیگر خواسته های اهالی، ساماندهی مشاغل مزاحم، عاملین سد معبر به ویژه تعمیرگاه های خودرو در خیابان سراج و والائیان، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و پسماند، ترمیم روکش آسفالت معابر سطح محله و حضور مضاعف ماموران نیروی انتظامی به منظور افزایش امنیت در محدوده محله بود که کلیه مشکلات و خواسته های اهالی محله از طریق مکاتباتی با شورایاری و هیئت امناء احصاء شد و پس از جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونت های مربوطه، دستگاه ها و ارگان های ذی ربط انجام گرفت.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 614317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =