۰ نفر
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: برای تکمیل ۵۰ طرح نیمه تمام آبی که در لایحه بودجه ۹۶ در اولویت قرار گرفتند، به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علیرضا دائمی افزود:  کل طرح های نیمه تمام وزارت نیرو حدود 400 طرح است که اغلب آنها در بخش آب قرار دارد و بیشتر طرح های برقی از قبل به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی گفت: در تبصره قانونی بودجه 96 پیش بینی شده طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شود که شرایط قانونی آن نیز پیش بینی شده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو دیروز گفته بود: برای تکمیل طرح های نیمه تمام 200 هزار میلیارد تومان نیاز است که 150 هزار میلیارد تومان آن برای طرح های نیمه تمام بخش آب و 50  هزار میلیارد دیگر برای طرح های نیمه تمام برق نیاز داریم.
دائمی با اشاره به اینکه مهمترین اولویت بودجه 96 برای وزارت نیرو تأمین اعتبار لازم برای کاهش بدهی ها و تأمین اعتبار مالی برای تأمین آب شرب است گفت: به دلیل شرایط اقلیمی و خشکسالی های سال های اخیر آسیب زیادی به وجود آمده که برای رفع آن باید بتوانیم منابع بیشتری به بخش آب اختصاص دهیم که کشور در سال های آینده با کمبود منابع آب در شهرها و روستاها مواجه نشود.
وی افزود: مهمترین موضوع در قانون بودجه 95 پرداخت بدهی ها به تولیدکنندگان برق و پیمانکاران بخش آب و فاضلاب بوده است که بخش هایی از آن با حمایت دولت پرداخت شد.
دائمی اضافه کرد: 2200 میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران به بانک ها و بیش از 6200 میلیارد تومان از بدهی وزارت نیرو به بانک ها با حمایت دولت امسال پرداخت شد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: هدف گیری اصلی بودجه امسال وزارت نیرو در بخش آب بود که 24 درصد افزایش اعتبار داشتیم چون اولویت دولت تأمین آب شرب و حفاظت و نگهداری از منابع آبی و بهره وری بوده است به همین دلیل اعتبارات سدسازی کاهش یافت.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 614370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =