فعالیت‌های انتخاباتی وزارت کشور وارد مراحل جدی و اصلی خود شده است.

پس از آنکه طی ماههای گذشته مسئولان ذیربط در وزارت کشور بر صیانت از آرای ملت در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کردند از روز شنبه با برگزاری گردهمایی‌های منطقه‌ای رؤسای ستادهای انتخاباتی استانها در شرق کشور سازماندهی انتخابات ریاست جمهوری و دستورالعمل‌های دولت برای برگزاری انتخاباتی فراگیر آغاز خواهد شد. در این میان جلسات حاشیه‌ای که برای رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در مناطق پنج گانه کشور در جمع رؤسای ستادهای انتخابات استانداری‌های کشور پیش‌بینی شده شائبه‌هایی را به وجود آورده است.

کامران دانشجو رئیس ستاد انتخابات کشور روز شنبه پس از آنکه در جمع روسای ستادهای انتخابات استانداری‌های شرق کشور در مشهد حضور می‌یابد در جمع اساتید بسیجی استانهای خراسان نیز سخنرانی خواهد کرد، اقدامی که در مناطق غربی، شمالی، جنوبی و مرکزی کشور نیز تکرار خواهد شد. این برنامه‌ریزی در شرایطی در دستور کار قرار گرفته است که حضور رییس ستاد انتخابات کشور در شرایط فعلی و در آستانه انتخابات در مجامعی که ارتباط مستقیمی با انتخابات ریاست جمهوری ندارد به برداشت‌هایی که به نفع دولت نیست تعبیر می‌شود.در همین حال وزیر کشور روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران از آمادگی کامل برگزاری انتخاباتی باشکوه، اخلاق‌مدار، قانون‌مدار و سالم خبرداد و به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد، تا در تبلیغات خود اصلاح الگوی مصرف را رعایت کنند.

صادق محصولی در پاسخ به سوالی درباره این‌که وزارت کشور چه اقداماتی را برای برگزاری انتخابات انجام داده است، تاکید کرد: به تمامی استانداران اعلام کرده‌ایم که همان‌گونه که رییس‌جمهور نیز گفته‌اند، فضا و فرصت را برای اعلام نظرات کاندیداها فراهم نمایند. وزارت کشور به دنبال مهیا‌کردن فضای پرنشاط سیاسی در کشور و محیطی سالم و با نشاط برای کاندیداهای ریاست جمهوری است. وی با اشاره به این‌که تمهیدات لازم قانونی برای جلوگیری از تخلفات احتمالی پیش‌بینی شده است گفت: وزارت کشور هیأتی را جهت بازرسی و رسیدگی به تخلفات مشخص کرده و هیچ‌گونه نگرانی بابت برگزاری انتخاباتی سالم وجود ندارد.

وزیر کشور همچنین از نامزدهای انتخابات آتی ریاست جمهوری خواست، مراقبت کنند تا در صحبت‌های انتخاباتی خود، تخریب نامزدهای دیگر صورت نگیرد. در همین حال مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز حضور کاندیداهای مطرح به صورت انفرادی در دانشگاه‌ها را ممنوع ندانست.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ کسانی که قصد حضور در دانشگاه را برای ارائه سخنرانی دارند، درخواست خود را به هیات نظارت دانشگاه ارسال می‌کنند و هیأت نظارت هم بدون هیچ تاخیری تشکیل جلسه می‌دهد و با نظر مساعد نسبت به حضور کاندیدای مطرح در دانشگاه‌ها اعلام نظر می‌کند و هیچ مانعی وجود نخواهد داشت. وی افزود: این موضوع را علام کردیم به جهت اینکه دانشگاه‌ها در این مسیر، فضاسازی مناسب را برای ارتقای سطح مشارکت در انتخابات انجام دهند و کاندیداها هم بتوانند برنامه‌ها و نقطه نظرات خود را یک جا و به صورت آکادمیک عرضه کنند.

اسلامی با بیان اینکه هیات نظارت دانشگاه‌ها این وظیفه را به عهده دارد، گفت: در واقع همه سازوکارهای لازم انجام شده تا فضای مناسبی برای حضور کاندیداهای مطرح در دانشگاه‌ها انجام شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 6151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =