حضرت پور در گفتگو با رادیو جوان: ارومیه ۱۴۰۴ شهری پاک، سبز و هوشمند است

شهردار ارومیه گفت: با چشم انداز در نظر گرفته شده و برنامه ریزی صورت گرفته، ارومیه ۱۴۰۴ شهری پاک، سبز و هوشمند خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، محمد حضرت پور عصر امروز در گفتگوی زنده با رادیو جوان گفت: با چشم انداز در نظر گرفته شده و برنامه ریزی صورت گرفته، ارومیه ۱۴۰۴ شهری پاک، سبز و هوشمند خواهد بود و تاکنون حدود ۵۰ درصد از افق ۱۴۰۴ را محقق کرده ایم، لذا از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و از مردم ایران برای حضور در شهر ارومیه دعوت می کنیم.

وی افزود: شهرداری ارومیه همواره توسعه شهر و رضایت مندی مردم را مدنظر داشته که با کمک ۷۵۰هزار شهردار و با تلاش شبانه روزی بدنبال رسیدن به آن هستیم.

شهردار ارومیه تصریح کرد: در اولین گام و برای رسیدن به پیشرفت، زیرساخت های شهر را با همکاری شورای شهر و کارکنان شهرداری آماده سازی کردیم.

حضرت پور گفت: طی پنج سال گذشته شهر ارومیه از یک شهر سنتی به یک شهر زیبا و همگون تبدیل شده و نیمی از اهداف مدنظر شهرداری و شورا در این مدت محقق شده است.

وی افزود: از برنامه های آینده شهرداری، ساخت تراموای شهری در سه مسیر خواهد بود و برای آغاز آن در حال برنامه ریزی و طراحی های اولیه هستیم.

شهردار ارومیه تصریح کرد: همچنین ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی در هر منطقه برای استفاده مردم بویژه جوانان ایجاد شده که تاثیر زیادی در کاهش رفت و آمد به نقاط دیگر شهر شده است.

وی با اشاره به اینکه ارومیه جزء ۵ شهر هوشمند کشور است اضافه کرد: باید بتوانیم زیرساخت های توسعه شهر هوشمند را بصورت کامل پیاده کنیم تا به برنامه های مدنظر افق ۱۴۰۴ برسیم.

حضرت پور با اشاره به هم‌مرزی ارومیه با ۳ کشور گفت: یکی از فاکتورهای مهم شهر ارومیه هم مرزی با کشورهای همسایه و وجود دروازه اروپا در استان آذربایجان غربی است که میتواند ظرفیت های زیادی برای توسعه گردشگری و سرمایه گذاری داشته باشد لذا در همینجا از تمام سرمایه گذاران ایرانی و خارجی برای سرمایه گذاری در این شهر دعوت می کنیم؛ ارومیه در آینده به یکی شهرهای توسعه یافته خواهد بود.

وی افزود: هیچ شهری با تلاش دولت توسعه پیدا نمیکند، لذا ورود بخش خصوصی برای توسعه حائز اهمیت است و هم اکنون نیز سرمایه گذاران ایرانی و خارجی بخش خصوصی در ارومیه در حال تلاش هستند.

شهردار ارومیه در مورد بخش گردشگری این شهر تصریح کرد: هم اکنون ارومیه یکی از باغ شهرهای ناب جهان به شمار می رود و وجود منابع آبی و طبیعی ظرفیت های بالقوه ای برای حضور شرکت های توریستی و گردشگری ایجاد کرده است، ضمن اینکه با عملی شدن صدور ویزای فرودگاهی در فرودگاه ارومیه، میهمانان و مسافران خارجی می توانند براحتی اقدام دریافت ویزا کنند.

حضرت پور گریزی به اجرای برنامه های فرهنگی در شهر ارومیه کرد و گفت: شهرداری ارومیه هم برنامه های مختلفی برای شادی از جمله جشنواره انگور و چیلله گئجسی و ... اجرا می کند و هدف اصلی ان تامین رفاه و شادی مردم ارومیه است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 615122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =