ایرنا نوشت: تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران گفت: شهر بم نشان داد که پایان همه شب‌های سیاه، صبح سپید است و امروز همه مردم ایران یاد جانباختگان این حادثه را گرامی می‌دارند.

فرشته طائر‌پور صبحگاه یکشنبه در آئین گرامیداشت لحظه عروج جانباختگان زلزله بم افزود: این نقطه گوهر تابناکی است که هدیه خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه داشتن سرزمین موهبت است حتی اگر ویران باشد ادامه داد: وقتی روی خاک سرزمین خود قدم می زنیم و به آنچه در فردای آن است فکر می کنیم، یک موهبت است.

طائرپور ادامه داد: من به نمایندگی از کل سینماگران ایران در جمع شما هستم و امیدواریم هر روز بم را بهتر از دیروز ببینیم و امروز یاد رفتگان واقعه بم راگرامی می‌داریم.

همچنین در این مراسم پرویز یاشا افزود: نسل جوانی که بم را ساخت و می‌سازد، همه ملت ایران را در کنار خود می بیند.

وی با تاکید بر اینکه بی شک بمی‌ها بم را آبادتر خواهند کرد ادامه داد: زخم های بم رفته رفته فراموش می شوند و مردم بم این شهر را از آنچه هست بهتر می سازند.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در سخنانی گفت: نام بم با گردشگری عجین است و بنای ارگ قدیم بم یادگار پیشینیان ارزشمند ماست. اجرای دف نوازی، مرشد خوانی و شعرخوانی از دیگر برنامه های این آئین بود.

پنجم دی ماه سال ۸۲ با وقوع زلزله ای مهیب جمع زیادی از مردم بم جان خود را از دست دادند و این شهر اکنون زنده و مقاوم به آینده ای روشن و پرامید چشم دوخته است.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 615971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =