ایسنا نوشت:فرماندار دهلران نقش سد میمه در آبی کردن اراضی دیم منطقه را مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: این سد پس از راه‌اندازی زمینه آبیاری 7 هزار هکتار از اراضی منطقه را فراهم می‌کند.


 «سید حسینعلی موسوی» در نشستی با مدیریت، کارگران و پیمانکاران شاغل در پروژه سد میمه اظهار کرد: مدیریت ارشد استان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان آب منطقه‌ای جذب اعتبار برای این پروژه را با جدیت دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت این سد و تلاش دولت برای رونق بخش کشاورزی و حمایت از طرح‌های مرتبط با کشاورزی در این شهرستان افزود: پیگیری‌ها و تلاش‌ها برای تسریع در عملیات اجرایی طرح ادامه دارد و با تزریق اعتبار مشکل توقف کار حل می‌شود.

فرماندار دهلران همچنین با اشاره به مشکلات حقوق و مطالبات معوقه کارگران و پیمانکاران شاغل در این سد یادآور شد: مدیریت سد و مجموعه اداره کننده این پروژه برابر قانون جوابگوی معوقات کارگران و پیمانکاران هستند و در این زمینه باید اقدام لازم را در جهت رفاه کارگران انجام دهند.

موسوی به کارگران و پیمانکاران که حقوق معوقه دارند، گفت: پیگیری مطالبات از طریق قانونی حق شماست و مدیریت سد باید پیگیر این مطالبات از طریق مجموعه کاری خود باشد.

وی کارگران را سرمایه‌های جامعه در عرصه تولید دانست و اضافه کرد: حمایت از کارگران و پرداخت حقوق آنها همواره مورد تاکید جامعه اسلامی است و تلاش برای پرداخت حقوق معوقه از موضوع‌هایی است که دنبال می‌شود.

در این نشست سه نفر به نمایندگی از کارگران و پیمانکاران شاغل در این پروژه به بیان مشکلات خود پرداختند و فرماندار دهلران نیز به درخواست ها و نظرات آنها در خصوص عدم تعطیلی سد میمه و پیگیری مطالبات شان پاسخ داد.

مهندس «بهالو» مدیر سد میمه نیز در این نشست گزارشی از نحوه اجرای سد و پیشرفت فیزیکی آن و تلاش برای پرداخت مطالبات معوق کارگران و پیمانکاران شاغل ارائه کرد و از فرماندار دهلران خواست برای رفع مشکلات اعتباری سد میمه پیگیری کند.

عملیات اجرایی سد مخزنی میمه در بخش مرکزی دهلران سال 89 شروع شد و هم اکنون با حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست ولی نبود اعتبار یکی از عمده‌ترین مشکلات در سر راه اجرای این سد برای ادامه کار است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 616051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =