ایرنا نوشت: معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در واکنش به انتشار سخنان منتسب به محمد جواد ظریف گفت: حفظ اسرار نظام از اوجب واجبات و در راستای حفظ منافع ملی است.

حسن قشقاوی در حاشیه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد اقدام کریمی قدوسی شکایتی می کنند یا خیر؟ گفت: راجع به کار مجلس توضیحی ندارم، اگر بناست هر کاری کنند، خودشان(نمایندگان) می دانند.

وی در بخشی از سخنانش تاکید کرد: وزارت خارجه همواره به دنبال تعامل مثبت هم در کمیسیون و هم در جلسات علنی مجلس با نمایندگان بوده است.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا وزارت خارجه شکایتی از کریمی قدوسی خواهد داشت یا خیر؟ گفت: چنین موضوعی را تا الان نشنیدم ، چنین تصمیم تا الان نیست اما این که بعدا تصمیمی گرفته شود یا خیر باید در آینده منتظر ماند.

قشقاوی افزود: موضوع مربوط به کریمی قدوسی موضوع بسیار بسیار ساده ای است و اصلا نیازی به پردازش رسانه ای ندارد. ما خواهان پاسخ به این سوال هستیم که آیا از لحاظ قواعد حفاظتی اسناد و گفتار، گوینده درباره طبقه بندی گفتار نظر می دهد یا شنونده؟ این سوال ساده ای است. وزارت اطلاعات، سپاه، نیروهای نظامی و همه کسانی که اقدامات حفاظتی انجام می دهند نیز می توانند پاسخ دهند.

وی ادامه داد: اگر کسی بگوید شنونده طبقه بندی یک گفتار را تشخیص می دهد نه گوینده، مشخص است که الفبای مسائل حفاظتی را نمی داند؛ در همه حال همیشه حرف گوینده ملاک است و این گوینده است که مشخص می کند که درجه طبقه بندی سخنانش چگونه است.

52312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 616487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =