مشکلات شهرک ویلاشهر تهران/ از آلایندگی صنایع خودروسازی تا ترافیک کامیون و تریلر

محله ویلاشهر تهران واقع در غرب این کلانشهر از مشکلات زیادی رنج می‌برد. مشکلاتی که در جلسه اخیر کمیته نظارت شورای شهر پایتخت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه بررسی مشکلات شهرک ویلاشهر واقع در منطقه 21 تهران با حضور عضو هیات رئیسه شورای شهر و کمیته نظارت این نهاد، به همراه مدیران محلی شهری، شورایاران و جمعی از اهالی این شهرک برگزار شد.
در این جلسه عنوان شد در حوزه سلامت، شهروندان این محله با مشکلاتی از جمله عدم تجهیز درمانگاه منطقه روبرو هستند. درمانگاه فعلی شهرک علاوه بر کمبود تجهیزات پزشکی و آمبولانس با کمبود پزشکان متخصص روبرو است.
همچنین مشکل دیگر این شهرک یعنی وجود صنایع آلاینده و بوی نامطبوع رنگ سازی شرکت طیف سایپا در این جلسه به عنوان یکی از مشکلات اصلی شهروندان محله ویلاشهر عنوان شد. البته مکاتباتی با سازمان ها و نهادهای مربوطه جهت رفع مشکلات شده است.
در این نشست مقرر شد جهت جمع آوری زباله های بازیافتی و پسماند، باید زمان مناسبی از سوی سازمان مربوطه اتخاذ شود که در این زمینه نیز رایزنی های صورت گرفته است.
در این جلسه همچنین بررسی اختصاص خط ویژه تاکسی از مترو به شهرک شهرداری، کمبود اتوبوسهای خطوط پایانه آزادی-شهرک شهرداری و مترو ایران خودرو-شهرک شهرداری و همچنین تعویض اتوبوسهای فرسوده در دستور کار قرار گرفت و از جمله مواردی بود که در بازدید از محله مورد توجه بود.
در این نشست، اصلاح دور برگردان واقع در ضلع شمالی خیابان 53 و 49 جهت جلوگیری از ورود خودروهای سنگین از دیگر مشکل محله شمرده شد. مقرر شد در این بخش نیز با شهرداری ناحیه، مکاتباتی صورت خواهد گرفت تا مشکل شهروندان هر چه زودتر برطرف شود.
بررسی موارد امنیت، روشنایی و نظافت زیرگذر کیلومتر 14بزرگراه، بررسی پل عابر پیاده مکانیزه کیلومتر14(شهرک شهرداری به شهرک پیکان شهر) به لحاظ کارکرد صحیح و مداوم، بررسی پیشنهاد یک طرفه کردن خیابان انصار به جهت ممانعت از توقف خودروهای مراجعین به مرکز تجاری شهر فرش به منظور هموار نمودن تردد برای عابرین و همچنین اصلاح جدول کشی خیابان 53، خیابان انصار و خیابان 49 از دیگر موارد عنوان شده در این نشست بود.
اهالی اظهار کردند ساماندهی تردد خودروهای سنگین شرکت های اطراف محله ویلاشهر جهت جلوگیری از ایجاد آلودگی هوا و صوتی نیاز این شهرک است. همچنین در این نشست مقرر شد پیش بینی راه اندازی خطوط اتوبوسرانی (بی آر تی) از میدان آزادی تا وردآورد به منظور تسهیل تردد شهروندان محله به مرکز شهر بررسی شود.
در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز محله با مشکلاتی روبرو است که از آن جمله می توان به نبود ساختمان سرای محله و تخصیص فضای مناسب جهت فعالیت های خانه سلامت اشاره کرد. بررسی پیشنهاد تملک زمین 15هزار متری محوطه چوب و گاز واقع در محله جهت احداث مراکز فرهنگی، آموزشی، تفریحی، سوله بحران و دیگر مشکلات هم مورد نظر حاضران بود که مقرر شد طرحهای مورد نیاز برای طرح در شورای شهر تهران تهیه شود.
افزایش سرانه ورزشی در محله نیز مورد تاکید اهالی حاضر در این نشست بود. در این زمینه مقرر شد فضاهای ورزشی جدیدی در حوزه مدیریت شهری افزایش پیدا کند. رسیدگی به مشکلات کلی محلات در سطح منطقه به صورت یکپارچه و نظارت بیشتر بر فعالیت واحدهای تجاری بدون مجوز در محل و امکان نظارت بیشتر بر درمانگاه منطقه از دیگر موارد درخواستی اهالی محله است که مقرر شد پیگیری لازم صورت گیرد.
پیش بینی فعالیت اداره ثبت اسناد رسمی در محل، جهت تسهیل امور شهروندان، اتخاذ تدابیر امنیتی مناسب به منظور جلوگیری از مزاحمت های نوامیس، سرقت و ...، اتصال سیستم آب رسانی شهرک های جدید الاحداث به آب تصفیه آشامیدنی و عدم استفاده از آب چاه و آبهای آلوده و همچنین اصلاح سیستم روشنایی مناسب در سطح معابر و کوچه ها از جمله موارد عنوان شده در این نشست بود که مقرر شد در صحن شورای شهر تهران بررسی شود.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 616513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =