۰ نفر
۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
صدای پای گرانی مسکن می‌آید

بانک مرکزی در گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذرماه امسال اعلام کرد: واحدهای کمتر از 80 متر در صدر معاملات مسکن قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین براساس تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذرماه امسال که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، امروز دوشنبه توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شد.

 ضمن آنکه متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنایواحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه معاملات ملکی شهر تهران 44.3 میلیون ریال بود که نسبت ماه مشابه پارسال 7.7 درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس آمار اعلام شده، در آذرماه امسال متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه معاملات ملکی شهر تهران 44.3 میلیون ریال بود که نسبت به ماه آبان پنج دهم درصد رشد داشته است.

همچنین تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آذرماه امسال به 11.8 هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با ماه پیش و ماه مشابه پارسال به ترتیب 5.1 و 5.9 درصد کاهش نشان می‌دهد.

حجم معاملات مسکن

در آذرماه تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 11 هزار و 832 واحد رسید که در مقایسه با ماه مشابه پارسال 5.9 درصد کاهش نشان می دهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در آذرماه نیز نشان می دهد واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم 52.5 درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده اند.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در آذرماه نیز بیانگر آن است که از میان مناطق 22 گانه شهر تهران، منطقه 5 با سهم 16.7 درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق 2 و 4 به ترتیب با سهم 10.5 درصدی و 10.1 درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

در مجموع 73.6 درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران مربوط به 10 منطقه شهری (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق 5،4،2، 14، 8، 10، 15،7،1 و 3 ) بوده و 12 منطقه باقیمانده 26.4 درصد از تعداد معاملات را به خود اختصاص داده اند.

تحولات قیمت مسکن

در آذرماه امسال متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 44.3 میلیون ریال بود که نسبت به ماه پیش و ماه مشابه پارسال به ترتیب 0.5 درصد و 7.7 درصد افزایش نشان می دهد.

بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته به منطقه 16 (معادل 15.9 درصد) و کمترین رشد متوسط قیمت به منطقه 10 (معادل 4.3 درصد) تعلق دارد.

در این ماه از میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 100.1 میلیون ریال به منطقه 1 و کمترین آن با 22.1 میلیون ریال به منطقه 17 تعلق داشته است.

تحولات یکساله بازار معاملات مسکن شهر تهران

در 9 ماهه منتهی به آذرماه امسال، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 117.4 هزار واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 8.6 درصد افزایش نشان می دهد.

در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 43.5 میلیون ریال بوده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 4.7 درصد افزایش نشان می دهد.

سایر شاخص های آماری بازار مسکن

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت یک مترمربع بنا در آذرماه امسال نشان می دهد واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی 30 تا 35 میلیون ریال به ازای هر مترمربع بنا با سهم 12.4 درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده و دامنه قیمتی 25 تا 30 میلیون ریال با سهم 12.2 درصد و 35 تا40 میلیون ریال با سهم 10.6 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

در این ماه توزیع حجم معاملات به گونه ای بوده است که در حدود 60.8 درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران (44.3 میلیون ریال) معامله شده اند.

همچنین توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در آذرماه امسال نشان می دهد بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای 60 تا 70 مترمربع معادل 15 درصد اختصاص داشته است.

واحدهای دارای زیربنای 50 تا60 و همچنین 70 تا80 مترمربع به ترتیب با سهم های 13.2 درصد و 13.1 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. در مجموع در این ماه واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از 80 مترمربع 51.5 درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده اند.

همچنین توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب ارزش هر واحد نشان می دهد در میان دامنه های قیمتی مورد بررسی، واحدهای مسکونی با ارزش یک میلیارد ریال تا یک میلیارد و 500 میلیون ریال با اختصاص سهم 12.7 درصد بیشترین سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده است.

واحدهای دارای ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال تا 2 میلیارد ریال و همچنین 2 میلیارد ریال تا 2 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز به ترتیب با اختصاص 12.6 درصد و 11.2 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

در مجموع در این ماه حدود 50.1 درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از سه میلیارد ریال اختصاص داشت.

جمع بندی

حجم معاملات و متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در ماه مورد بررسی به ترتیب معادل 11.8 هزار واحد مسکونی و 44.3 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه پارسال به ترتیب به میزان 5.9درصد کاهش و 7.7 درصد افزایش نشان می دهند.

در مجموع با توجه به رشد ملایم قیمت مسکن در سطحی کمتر از نرخ تورم در 9 ماهه منتهی به آذرماه امسال و نیز گشایش های مالی اخیر نظام بانکی در این بخش ( به ویژه تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز یکم بانک مسکن) شرایط مناسب برای خانه دار شدن زوج های جوان و خانه اولی ها در شرایط کنونی فراهم شده است.

 

39223

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 616528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    19 18
    متاسفانه طی یکماه گذشته قیمتها حداقل ده درصد افزایش داشته و فروشندگان اصلا تخفیف نمیدهند در حالیکه تا چند وقت قبل همه فروشنده بودند. ولی الان فایل خوب کمیابه
  • بلالی A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    18 38
    من خانه ام را تا سال دیگر نخواهم فروخت.انشاالله گرانی در راه است.
    • بی نام GB ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
      36 8
      اين است طرز فكر شماها و امثال شماها كه آرزوي گراني داريد ، كاش ميدونستي داري چي آرزو ميكني
    • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
      16 0
      اگر بخواهی فروخت هم کسی نمیخره
  • بی نام RO ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    25 14
    اگر شما دوستان بازار گرمکن هلش ندید ایشالا گرون نمیشه و خدای نکرده چند تا جوون میتونن خونه بخرن, به قول خودتون حجم معاملات کاهش داشته و افزایش به دلیل تورم سالانه بوده, یه مقدار جو سازی که عاملش هم بانک مرکزی هست راه انداخته که ایشالا کارگر نباشه, میشه مسکن رو در حالیکه قیمتش متناسبه ساخت و رونق داد ولی متاسفانه مسئولین شاید کم دانش کشور فکر میکنن هرچیزی با گرون شدن رونق پیدا میکنه
  • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    30 13
    در خصوص قیمت مسکن می بایست به قدرت خرید مردم توجه داشت. چون کالایی نیست که هر کسی قدرت خرید ان را داشته باشد. به نظر من با افزایش قیما مسکن این بازار دوباره به رکود می رود
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    26 20
    به هیچ وجه بازار قیمت مسکن دیگر جهشی نخواد بود، رشد متناسب با تورم تا 10 سال آینده بهترین تصویر از افزایش احتمالی قیمت مسکن است. فکر جهش را از سر بیرون باید کرد.مسکن از کالایی دلالی و احتکاری، به کالایی مصرفی تبدیل میشود که صرفا برای فعالین حرفه ای این صنعت توجیه سرمایه گذاری دارد، و از دشت معامله گران خرد خارج میشود...
  • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    33 11
    هرقدر دلش می خواد گران بشه. ما همین رو هم نمی تونیم بخریم حالا گرون بشه باز هم نمی تونیم بخریم. پس برامون فرق نداره.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    20 15
    اگر مسکن سازها مسکن می سازن که فروش نره دیگه به ما ربطی نداره.مردم پول ندارند. حالا گران بشه باز مردم پول ندارند.
  • بی نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    17 12
    من تغييري نديدم اين مدت
  • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    33 15
    جو الکی ندین تمام املاکیها مگس میزنن
  • بی نام A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    23 11
    دلار که گرون شده کار دولت هست که دم انتخابات بدهی های معوقه و حقوق بازنشستگان را پرداخت کنه و مجلسم دستشون را خوانده و وزیر و رئیس بانک مرکزی را خواسته که جواب بدن تا اونجایی که ما می بینیم وضعیت کار و درآمد هر روز داره بدتر میشه اینا بگذاریم کنار تورم یعنی اینکه هر روز داریم فقیرتر میشویم حالا هرچی قیمت خانه بالاتر بره باز مردم نمیتوانند بخرند و این شکاف بیشتر میشه
  • بی نام A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    26 13
    کسی الان ملک مناسب نمیفروشه، ملک خوش نقشه از بازار اومده بیرون برای روزای رونق
    • امير A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
      2 3
      ايشالا ٣ سال ديگه
  • بی نام A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    18 9
    اینکه عجیب نیست، همه چی داره گرون میشه.
  • کاظم IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    28 19
    بازار گرمیه. مسکن دیگه رشد نداره. تمام. سرمایه گذاری هم اشتباست
  • بی نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    6 37
    این یعنی خود آخرالزمان.لعنت بر هر چی ضد انقلاب و ضد اسلام و ضد مهدویته،لعنت بر منافقین و مزدوران لعنت بر خائنین و اختلاس کنندگان در هر لباسی چه داخل کشور و چه خارج اون
  • بی نام A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    17 20
    هركي زير هشتاد در صد سود بفروشه باخته .
  • آرش IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    21 14
    وقتي يه نگاه به اخبار مربوط به مسكن بندازي ، از آمار منفي ها و مثبتهاي ثبت شده زير كامنتها ميشه فهميد تعداد فروشندگان دلالان بسيار بالاتر از تعداد خريداران مسكن هستش و اين يعني خريداران واقعي كه براي مصرف شخصي قصد خريد مسكن دارند، ميتونند تخفيف هاي بالايي بگيرند. از اين نظر زمان مناسبي براي خريد مسكن فقط براي خريداران واقعي هستش، اما اگر كسي براي سرمايه گذاري ميخواد خريد كنه، بهتره حداقل 6 تا 12 ماه صبر كنه...و البته شايد هم بيشتر
  • فرهاد A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    21 19
    دلالان مسکن باز شروع کردن عمو این پولا خوردن نداره
  • بی نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    20 18
    هرکس الان بفروشه یعنی حماقت رو به حد اعلا رسونده
  • بی نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    18 13
    قبل از انتخابات فروختن ملک زیر هشتاد در سود یعنی یک عمر پشیمانی
  • بی نام A1 ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    9 18
    تا وقتی که سوده سپرده ها پایین 10درصد نیاد رکود مسکن درست نمیشه .حالا شما بگو گرون میشه ارزون میشه.اونیکه میخواد تو خونش بشینه میگه چه فرقی میکنه اجاره میشینم پولمو میزارم بانک سودشو میگیرم.اونیم که میخواد بخره بده اجاره میگه سه برابر اجاررو بانک بهم میده.اینه مشکل.مشکل گرونی نیست.ماشینو با سه برابر گرونتر میخرن خونرو میگن گرونه.
  • حسام IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    12 13
    به نظر من اين امار با واقعيت فاصله زيادي داره و ركود شديدي پيش روي ماست و اثرات ان را در بازار مسكن بعد ورود ترامپ به كاخ سفيد بيشتر هس خواهيم كرد چطور كه از الان بازار ارز و طلا نيز دارد واكنش نشان ميدهد.
  • اميد IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    28 17
    100 همين الا هزينه ساخت متري 200 رفت بالا با صعود دلار سيمان فولاد اهن صعود ميكنه خلاصه مملكتي كه ملتش سرمايشون تو بانك رفته و تو اين 4 سال روحاني نقدينكي 3 برابر شده و سرمايه بانكي مردم 100 رشد كرده معلومه بعد 5 سال دوباره رشد انفجاري ميكند اونايي هم كه ميكن قدرن خريد نيس بيرا ميكن خيلي از متقاضي و اصولا ايراني جماعت تو ارزوني و ركود نميخره تو صعود از ترس كروني حمله ميكنن 50بالاتر سر و كله ميشكونن و مسكن تنها كالايي اس كه قابليت واردات نداره و همه جا محكوم به صعوده دوما مسكن تنها كالايي هس كه 5 سال با وجود افزايش بيش از 100ساير كالا ها افزايش نداشته تابستان امسال بعد از انتخابات سال انفجار قيمتي مسكن هست هركي خريدار واقعي هس از ارزوني و قدرت جانه زني بالايه خريدار استفاده كنه قرار نيس ك
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
      15 8
      دقیقا
    • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
      6 17
      ان موقع كه اينجوري مسكن ميرفت بالا بانكها حداكثر 20 درصد سود براي سپرده بلند مدت مي دادن نه حالا كه كوتاه مدتش بالاي 25 در صد است
    • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
      7 5
      بر میکنیم: صبر میکنیم
  • بی نام IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    17 25
    مسکن دیگه بیش از این کشش افزایش قیمت را ندارد همه سعی میکنن اجاره نشین باشن و پولشونو تو بانک سرمایه گذاری بکنن و با سود ماهیانش اجاره پرداخت بکنن هر سال هم تو خونه نو ساز میشینن میتونن اگ خوششون نیومد تغییر بدن پس خبالتون راحت مسکن تکون نمیخوره
    • رضا A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
      18 11
      بانک 15درصدسودسالانه بهت میده.فقط تو20روز17درصدازارزش پولت کم شده یکم فکرکن؟
  • بی نام AE ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    22 8
    آقا برای حفظ سرمایه آپارتمان بخرید که از اول آذر تا الان 20 در سرمایتون کاهش داشته بعاز عید دیگه این قیمتها رویاست میگید نه تماشا کنید
  • ...... A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    27 12
    اونیکه پول داشته باشه و تا پایان سال خریدشو نکنه ، ضرر میکنه ، چه خودرو چه ارز چه ملک . از ما گفتن بود
    • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
      18 13
      دوست عزیز نیاز نیست کاسه داغتر از آش بشین و به مردم هشدار بدین که خرید کنن. مردم اگه داشته باشن خودشون میخرن چون به خونه نیاز دارن، و نه به دلیل پیش بینی های غیر منطقی و غیر واقعی شما. مسکن بیشتر از این کشش افزایش قیمت نداره. کسی که داشته باشه هم خودش عقل داره چیزی رو که بهش احتیاج داره بخره، منتها از طرفی هم جیب مردم خالیه و اکثرا با این قیمت ها نمیتونن بخرن. و این چیزیه که شما قدرت درکش رو ندارید.... اصلا هزار برابر گرون کنید، وقتی کسی نتونه بخره چه فرقی میکنه؟
    • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
      15 5
      مثبت منفی هارو که آدم میبینه به این فکر میکنه که این حجم از دلال توی سایت بی سابقه بوده ، تامیتونید نخرید تا ارزونتر بشه هنوز خیلی گرونه
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    26 24
    تا چهار سال دیگه مسکن هیچ جهش قیمتی نخواهد داشت حتی اندازه تورم این نظر نتیجه تجربه هفتاد ساله ی پدرم است
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
      18 11
      سپرده گذاری دربانک دیگه دوره اش تموم شد باسقوط روزانه ریال
    • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
      20 6
      بی نام 11:22 ، شما فکر میکنید کسی که تو بانک سرمایه گذاری نکنه لابد میره خونه میخره. اما چیزی که در معادلاتتون بهش دقت نمیکنید اینه که با هر مبلغی هر چند کم میشه تو بانک سرمایه گذاری کرد اما با هر مبلغی نمیشه خونه خرید. اون پولی که اغلب مردم برای پایین نیومدن ارزش پولشون، تو بانک سرمایه گذاری میکنن به اندازه خرید مسکن نمیرسه. کاش یه کم باهوش بودید و کاش کمی اونورتر از نوک بینی تونم میدیدید.
    • امير A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
      4 6
      كاملأ موافقم، حالا شايد چهار سال نه، ولى حدااقل تا ٢ سال ديگه تكون كه نميخوره هيچ، پايين هم مياد، بعد از اون چند سال يه جهش داريم
  • امیر از مشهد A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    16 23
    آقا قیمت مسکن فعلا بالا نخواهد رفت، مسکن نان نیست که مردم مجبور به خریدنش باشن
    • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
      20 14
      انسان عاقل میدونه سرپناه از نون شب واجبتره.
  • ایثارگر A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    38 1
    سلام به هموطنای عزیز.خدائیش کدوم ملت مثل ایرانی ساده .... سراغ دارین خیلی مردم صبوری داریم .مسئولین هر دروغی بخوان میگن اختلاس میکنن وامهای میلیاردی بدون سود بانکی میگیرن حقوق نجومی دارن توی محله اونا نون برنج گوشت شکر روغن حتی مسکن ارزونه نمیدانیم کجاست محله شون کجاست؟؟ بدروغ تورم را تک نرخی اعلام میکنن رشد مثبت 7 آخه تا کی باید تاوان بی عرضه بودن شما رو مردم بدن خدایا کجایی که ببینی این همه حق خوری ها رو چرا چشماتو روی مردم مظلوم بستی خدایا خودت بما قشر ضعیف جامعه کمک کن فساد وفحشا .اعتیاد به سن زیر 15 رسید خدایا خودت کاری کن از دست این مردم کاری بر نمیآد چون ازبس گرفتار زندگی نکبتبار شدن.خدا یا کمک کن.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    25 8
    خداییش یه سوال دارم اوضاع مملکت ما کی طبق پیش بینی کارشناسان و امار و تحلیل رفته جلو ک این دومین بار باشه مردم پول ندارن خونه از کجا بخره
  • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    21 6
    دوستان ناآگاهانه وتحت حرف افرادمعلوم الحال ودروغ پردازنظرغير كارشناسانه ندهيد عزيزان همه ي ماهدريك كشورزندگي ميكنيم ولي متاسفانه هركس بخاطر سودخودوحركتي كه انجام داده به غلط ازاوضاع مسكن تفسيري ميكند بمانندسايرموضوعات كه عادت داريم ازهرچيزي حرف بزنيم واظهارنظركنيم وبگوييم مطلع هستيم وبيشترازديگران مي فهميم درحال حاضر توانايي مردم درخريد مسكن از قدرت پاييني برخورداره و واحدهاي ساخته شده نوسازوهمچنين كساني كه درصدد فروش منزل خودهستند با ريسك اقدام به انجام معاملات مي كنند ازاين رو عقل سليم وچشم بينا حكايت از ثبات قيمت مسكن در فصل پيش رو ودسال آتي دارد دوستان انتخابات هيچگونه تاثيري در روندنزولي شدن ياصعودي شدن قيمت مسكن ندارد چون دولت ساستي جداازسياست كنوني در دولت دوازدهم براي بازارمسكن ندار
    • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
      5 11
      دلار شده ۴۱۵۰ نکنه انتظار داری خانه ارزان بشه.
  • بی نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    13 4
    کامنت ها رو که دیدم فهمیدم چقدر املاکی ها بیکار شدن
  • آرش IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    3 5
    بنده 400 ميليون تومان پول نقد دارم...خونه هم ندارم...بخرم يا نخرم...خونه خوب با تخفيف اگه گيرم اومد بگيرم؟
  • بی نام A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    12 3
    من الان می خوام خونه بخرم هر املاکی که میرم 20 تا فایل به قیمت نشون میده همه شون هم از کسادی می نالند
  • بی نام IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    10 4
    سلام لطفا مودبانه و بدون توهین نظر بدید. هرکس خودش میدونه کجا سرمایه گذاری کنه. با این نظرات نه وضع بدتر میشه نه بهتر. کشور ما چون اقتصاد نداره جز چند مورد که نفع و ضرر دولت تعیین کننده اس باقی چیزها قابل پیش بینی نیست. دلال و سوداگر و ... هم الفاظی برای رد گم کردن و انحراف ذهن مردم است وگرنه همه میدونیم که در همه ضمینه ها سرمایگذاران دولتی و شبه دولتی تاثیرگذار هستند نه یک نفر و صدنفر و هزارنفر مثل ماها. بعنوان مثال گرانی شب عید ارز برای جبران کسری های بودجه دولت طبیعیه، گرانی میوه و گوشت و واردات بعضی کالاها در شب عید و بعضی مقاطع زمانی و مناسبتها طبیعیه ولی همیشه تقصیرها گردن دلالها و سودجوهاست که هیچوقت هم معلوم نمیشه چه کسانی هستند. در واقع همه بازی های دولتهاست.
  • امير A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
    14 5
    بنده ملك دارم، چندين مورد، از تجارى بگير تا مسكونى و صنعتى، وقتى پول نيست و مشترى ناياب، حالا هى بگين اِل ميشه بِل ميشه، دلشون ميخواهد مسكن از ركود خارج شه، ولى مگه به حرفه؟ با حلوا حلوا دهن شيرين نميشه مسئولين محترم، اولين شرط خروج ملك از ركود بهبود اوضاع اقتصادى مملكتمردم است،يعنى مردم پول داشته باشن، و دومى ثبات سياسى اقتصادى، ما كه اثرى از اين دو نميبينيم كه هيچ حتى براى نيمه دوم سال آينده كه خيليها دل خوش كردن بهش، متاسفانه بدترش را تصور ميكنم
    • بی نام DE ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
      8 8
      داداش خالی نبند، تو ملکت کجا بود، اونم چند تا خخخخخ
    • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
      12 4
      منهم شرایط شما رو دارم چندین واحد مسکونی فروش نرفته که در نهایت ناگزیر شدم تابستون رهن و اجاره شون بدم.........جالب اینجاست که سه تا از مستاجرهام چند ماه ااجاره شون رو عقب انداختندطی روزهای گذشته تماس کرقتند و اعلام کردند بجهت عدم توانایی در پرداخت اجاره ؛مایلند که خونه رو تو این وقت سال خالی کنند.........بهتره واقع بین باشیم وقتی طرف نداره حتی اجاره بده چطور بخره......بازار توی رکود کامله.........گردش مالی وجود نداره.............
  • تحلیلگر A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
    7 1
    با احترام به نظر دوستان درحال حاضر خروج از رکود مسکن فقط با کاهش سود بانکی به سپرده گذار و پرداخت وام حداکثر 4 در آپارتمانها ي متراژ پایین با مدت بازپرداخت طولاني 20ساله ممکن است وگرنه با افزایش قیمت دلار وبه تبع آن افزایش هزینه های جاری مثل خوراک و پوشاک وغیره و کاهش قدرت خرید مردم و بیکاری و رکود و از طرفی تعداد روبه افزایش واحدهای ساخته شده به ویژه در سراسر تهران که همچنان درحال ساخت نیزمی باشد به فرض اگر هم افزایش قیمتی متصور باشد خریدار مصرفی یا سرمایه گذار نخواهد داشت لکن رکود شدیدتر خواهد شد. زیرا خرید مسکن توجیه اقتصادی برای سرمایه گذار نخواهد داشت.و خریدار مصرفی هم قدرت خرید ندارد.
  • كامى A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
    6 2
    اين ملك روز به روز بدتر ميشه، اللخصوص بعد از روى كار امدن ترامپ