۰ نفر
۱۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰

بورا میلوتینوویچ هدایت تیم ملی فوتبال عراق را بر عهده گرفت.

بورا که از دوستان بسیار نزدیک افشیان قطبی است، پس از مذاکرات فیلیپ تروسیه با فدراسیون فوتبال عراق به عنوان سرمربی جدید تیم ملی عراق انتخاب شد. این مربی سرشناس صربستانی قرار است عراق را در رقابتهای جام کنفدراسیون‌ها که تابستان جاری در آفریقای جنوبی انجام می‌شود،‌ هدایت کند. بورای 64 ساله در زمینه رساندن تیم‌های فوتبال به جام‌های جهانی کارشناس به شمار می‌آید.
او تا کنون با 5 تیم مختلف در 5 جام جهانی حاضر بوده است. از سال 1986 تا 2002 توانسته با مکزیک ( 1986)، کاستاریکا 1990، آمریکا 1994، نیجریه 1998 و چین 2002 در بزرگترین رخداد فوتبالی جهان حاضر باشد.
تیم ملی عراق تازه‌ترین چالش این مربی کار کشته به شمار می‌آید. او در این باره به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ‌فدراسیون فوتبال عراق از من خواست تیم ملی این کشور را در جریان رقابتهای جام کنفدراسیون‌ها هدایت کنم. من هم با پیشنهاد آنها موافقت کردم.
عراق تابستان پیش رو همراه با اسپانیا، نیوزلند و میزبان رقابتهای مرحله گروهی جام کنفدراسیون‌ها در گروه یک را برگزار خواهد کرد.پیش از بورا برند اشتانگه (آلمان) و ژوروان ویرا (برزیل) تیم ملی عراق را هدایت می‌کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 6168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۹
    0 0
    جلب اینجاست فداراسیون ما هم مایلی کهن رو انتخاب کرده
  • parsa IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۹
    0 0
    بر عکسش مسئولان ورزش کشور ما میروند آقاب مایلی کهن رو انتخاب می کنند که متخصص در رسوندن تیم ها به مرحله حذف و نابودی است
  • مهم نیست IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۰
    0 0
    عراق که مملکتش سر و سامان ندارد از ما بهتر تصمیم می گیرند.