*عوض حیدرپور

ایجاد جبهه های انتخاباتی در فضای منتهی به انتخابات رونقی را به این فضا خواهد بخشید و کمک خواهد کرد که شاهد بروز یک حماسه سیاسی درکشور باشیم، اما همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند این سلسله اقدامات باید برای رضایت پروردگار باشد.

تلاش برادران اهل انقلاب و دوست دار نظام برای ایجاد جبهه های انتخاباتی چنانچه با اهداف خدایی همراه باشد قطعا به نفع نظام و کشور خواهد بود و به گرم تر شدن فضای انتخابات منجر می شود. اما اگر خدایی ناکرده با اهداف سیاسی و غیرخدایی توام باشد به طور طبیعی موجب ضرر و آسیب کشور می شود.

موضوعی که ما از انتخابات گذشته تجربه کردیم این بود که ورود گروه ها و جبهه های مختلف در آستانه انتخابات، تا اندازه ای خسارت آفرین بود و اجازه نداد که وحدت میان اصولگرایان شکل بگیرد. لازمه امروز انتخابات و کشور وحدت و یکپارچگی است، چنانچه ایجاد جبهه های انتخاباتی به این وحدت آسیب بزند امری ناپسند و ناصواب است. به همین خاطر توصیه من به تمام جبهه های انتخاباتی چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا حفظ یکپارچگی است که خدایی ناکرده موجب کارشکنی و اختلال در آستانه انتخابات نشود.

البته فراموش نکنیم که یکی از نشانه های حرکت در راستای حزبی کردن فضای سیاسی جامعه تشکیل جبهه های انتخاباتی است. اگر ما بتوانیم افراد مختلفی را با اندیشه های متفرقه ای دور هم جمع کنیم و یک سازمان به شکل حزبی ایجاد نماییم که رفتارهای آن ها بر اساس چارچوب های مشخص و برای سعادت و وحدت کشور باشد جبهه  انتخاباتی تشکیل دادیم و در مسیر رسیدن به تحزب در کشور کوشیدیم. تحرکاتِ انتخاباتیِ حاصل از تجمع و وحدت احزاب نتیجه بهتری خواهد داشت .

نکته ای که در این میان مطرح است آن است که افرادی که چنین جبهه هایی تشکیل می دهند باید با اصول و قوانین مشخص راهکارهایی را برای ساماندهی و حفظ یکپارچگی جناح های متبوعشان ایجاد کنند تا از دو قطبی سازی فضای انتخاباتی پرهیز شود؛ چرا که خود این افراد اهدافشان را از تشکیل تشکلهای انتخاباتی می دانند و اگر به فرموده های امام (ره) و بیانات رهبری توجه نمایند متوجه خواهند شد که با وحدت کلمه نتیجه بهتری خواهند گرفت. اگر به همین یک موضوع توجه شود کافی است.

نماینده مجلس نهم

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 616831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =