استاندار سمنان: حفاظت از منابع آب تکلیف شرعی است/ نظارت جدی و برخورد با متخلفین ضروری است

استاندار سمنان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، گفت : آب نقشی حیاتی در زندگی انسانها و بخصوص اهالی حاشیه ی کویر دارد و لذا برهمگان واجب است تا نسبت به حفظ و حراست از منابع آب در استان دقت لازم را بکار گرفته و با اندیشه ی نو و تفکر جدید قدم موثری دراین خصوص بردارند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین وي با اشاره به قوانين شرعي و اسلامي در بحث استفاده بهينه از منابع و استخراج آب گفت: مراجع تقليد در اين خصوص استفتائاتي دارند اما آنچه را كه در تمامي اين استفتائات مشترك است آن است كه همه ي اين بزرگواران استفاده و استخراج بي رويه آب را تضييع حق دانسته و بر ضرورت حفظ و صرفه جويي در آن تاكيد نموده اند فلذا به حكم دين و دستورات الهي و اسلامي و از آنجا كه مردم ما مردمي متدين و مذهبي هستند رعايت اين اصول را برخود لازم و واجب مي دانند .

دکتر خباز با بيان اينكه همه اقشاربايدمصرف بهينه آب و حفاظت ازمنابع آبي را رعايت نمايند. اظهار داشت: انچه مهم است آن است كه بايد اقداماتي موثرانجام گردد تا اطلاع رساني به قشر مومن و پرتلاش كشاورز در بحث تاكيدات دين و ضرورت حفظ منابع آبي به انجام رسيده و نسبت به تهديدات استفاده بي رويه و نادرست اين منابع اطلاع رساني گردد.

وي افزود :استفاده مجاز از چاهها و سدها و منابع آب امريست مهم و بايد دستگاههاي مربوط نظارت لازم را داشته باشند.
استاندار سمنان با اشاره به بهره برداري غير مجاز از سد كالپوش گفت :اين تخلف محرز است و دستگاههاي قضايي وانتظامي باافرادي كه قوانين و مقررات را نقض ميكنندبرخورد جدي نمايند .

وي افزود : اگردراجراي قوانين ومقررات قصورشود هزينه زيادي خواهدداشت و رعايت قوانين و مقررات در راستاي حفاظت از منابع آبي امري ضروري است .

مهندس زنديه وكيلي معاون هماهنگي امور عمراني استاندار نيز در اين جلسه در خصوص گزارش پيشرفت طرح احيا و تعادل بخشي در دشت پايلوت سمنان گفت: بايد برنامه هايي ارائه شود كه پس از بررسي كارشناسي قابليت اجرايي داشته باشد .

وي افزود:دستگاههاي مرتبط بايد باهدف كاهش مصرف و تعادل بخشي دربهره برداري از منابع والگوي مصرف در دشتهاي استان برنامه اجرايي ارايه دهند .

زنديه وكيلي با تاكيد بر داشتن نگاه كلان و پرهيز از نگاه جزيره اي افزود :همه برنامه ها ازاصلاح مصرف و اصلاح الگوي كشت براي تداوم بخشي به كشاورزي است تا درافق بلند مدت شاهد رشد اين بخش باشيم .

دراين جلسه علاوه بر ارائه عملكرد شركت آب منطقه اي استان درخصوص ارزيابي منابع و مصارف آب استان گزارشي نيز در خصوص تغيير اقليم و ميزان بارندگي ها از سوي مدير كل هواشناسي استان ارايه گرديد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 617130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =