۰ نفر
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷

موسسه مطالعات اقتصادی بامداد در تحلیلی از تغییرشاخص بورس آمریکا نوشت:مطالعات و شاخصهاى متعدد نشان می دهد که در شاخص بورس امریکا حباب وجود دارد و اندازه این حباب هم قابل توجه است .

منحنى فوق نشان دهنده تغييرات شاخص بورس امريكا S&P 500 است . اين شاخص عمده ترين شاخص بورس امريكا است. ومعيار بسيار مهمى در بازارهاى مالى است . همان طور كه مي بينيد اين شاخص بدون وقفه و بدون اصلاح اساسى در حال افزايش بوده است و بر خلاف انتظارات بازار بعد از انتخاب ترامپ سرعت افزايش بيشتر شد.

مطالعات و شاخصهاى متعدد نشان مي دهد كه در شاخص بورس امريكا حباب وجود دارد و اندازه اين حباب هم قابل توجه است . اينكه چرا حباب دارد خود بحث مفصلى است كه در اينجا نميتوان به آن پرداخت ، ولى مي توان گفت كه اين حباب بايد تخليه شود و بهترين زمان براى تخليه حباب بورس سال ٢٠١٧ همزمان با افزايش تنش هاى سياسى و اقتصادى و ورود ترامپ به حوزه سياستگذارى در اقتصاد امريكا است .
علائم زيادى در سال ٢٠١٧ ديده مى شود كه نشان مى دهد كه بازار بورس امريكا نمى تواند با همين سرعت بالا برود.
هر چند كه چندين موسسه اندازه شاخص را براى سال ٢٠١٧ حدود ٢٤٠٠ تا ٢٦٠٠ برآورد كرده اند ، ولى در صورتي كه حباب بازار بورس تخليه شود احتمال كاهش اندازه شاخص ( كه در انتهاى سال ٢٠١٦ به عدد ٢٢٤٠  رسيد ) ، به راحتى زير ٢٠٠٠ قرار مي‌گيرد و همراه با خود بسيارى از شاخص ها را بالا و پايين خواهد كرد.
 در نتيجه سرمايه گذارى در بورس امريكا در سال ٢٠١٧ همراه با ريسك بالا خواهد بود و در صورت ريزش ، اثر خود را بر بورس‌هاى جهانى و از جمله بورس تهران خواهد گذاشت . ما در سال ٢٠١٧ از نزديك اين بازار را رصد ميكنيم و به محض اطلاع از شاخص هاى پيش نگر ، موارد را به اطلاع خوانندگان عزيز كانال بامداد خواهيم رساند.


3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =