۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۳

میشل سلیمان همچنان از حزب‌الله حمایت می‌کند و بر بهبود رابطه با سوریه تاکید دارد

رابطه میان لبنان و سوریه هر روز بهتر از دیروز می‌شود . دو کشوری که پس از ترور موفقیت امیز رفیق حریری نخست وزیری فقید لبنان در سال 2005 میلادی ، تنش بی‌سابقه‌ای را در تاریخ دو جانبه ثبت کردند، اندک اندک به ضرورت بهبود روابط پی می‌برند . میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان که چند ماه پیش به بهانه تسلیت به بشار اسد همتای سوری خود به مناسبت فوت برادرش به سوریه رفته بود ، در جدید‌ترین اظهار نظر خود تاکید کرد که روابط لبنان و سوریه هم‌چنان رو به بهبودی است.

میشل سلیمان، در این خصوص افزود: روابط لبنان و سوریه هم‌چنان رو به بهتر شدن است و من با بشار اسد، در ارتباط دائم هستم. روابط سعد حریری، نخست وزیر لبنان و مسئولان سوری هم‌چنان رو به پیشرفت است و به زودی در نشست‌های وزارتی یا رایزنی‌های دو جانبه تکمیل خواهد شد.

رئیس جمهوری لینان که پیش از این نیز بر ضرورت برخورداری لبنان از موهبت تسلیحات در اختیار حزب الله تاکید کرده بود ، برای چندمین بار تاکید کرد که : موضع‌گیری من در قبال مقاومت هرگز تغییر نکرده است و من بر حق مقاومت در رویارویی با دشمن اسراییلی تاکید دارم.باید مساله‌ سلاح حزب‌الله لبنان در داخل هیات مذاکرات ملی که مساله استراتژی دفاع ملی را بررسیمی‌کند، مورد رایزنی قرار گیرد.
سلیمان افزود: اصرار بر برگزاری انتخابات در زمان معین خود یک دستاورد است اما این دستاورد باید با تصویب اصلاحات تکمیل شود. برخی که از انتخابات انتقاد می‌کنند و اتهاماتی اشتباه را به این گروه یا آن گروه وارد می‌کنند، باید با روحیه مسئولانه‌تری عمل کنند.

به گزارش رسانه‌های عربی ، سعد حریری از روز دوشنبه‌ جاری به کشورهای عربی سفر خواهد کرد و در این راستا ابتدا به عربستان می‌رود و روز سه‌شنبه نیز راهی سوریه می‌شود و سپس به مصر و اردن سفر می‌کند. این دوره سفرهای حریری پیش از سفرش به واشنگتن در 24 ماه جاری میلادی صورت می‌گیرد. سعد حریری پیش از این نیز یک ماه پیش برای نخستین بار از زمان نشستن بر کرسی پدر ، به دمشق سفر و با بشار اسد دیدار کرد .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 61841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =