شخصیت مردم یک جامعه بر اساس تفکر معلمان شکل می گیرد

فرماندار پاوه آموزش و پرورش را زیربنای توسعه جامعه دانست و گفت: شخصیت مردم یک جامعه بر اساس تفکر معلمان شکل می گیرد.

میلاد یوسفی: پرویز ایده پور در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پاوه با بیان اینکه معلم در قالب فرآیند اجتماعی کردن‏ دانش ‏آموزان، به توسعه و پیشرفت فرهنگی و سیاسی جامعه کمک می‏کند، افزود: جامعه ‏ای‏ توسعه یافته تلقی می‏شود که اعضایش به‏ شیوه حساب شده و پیش‏بینی‏ پذیر رفتار کنند و همکاری زیادی باهم داشته باشند و این جز از طریق جامعه ‏پذیری صحیح‏ تحقق نمی‏ یابد.

وی معلم را سخنگوی‏ توانای جامعه در مدارس عنوان کرد و گفت: معلم باتوجه به ارتباط نزدیکی که با دانش آموزان دارد به راحتی می تواند بر روی سیستم عصبی و طرز تفکر دانش آموزان و بالطبع افراد جامعه تاثیر گذار باشد و در این حالت است که تفکر و مفاهیمی که یک معلم به دانش آموزان منتقل می کند می تواند بر روی شخصیت مردم یک جامعه تاثیرات مثبت و یا منفی به دنبال داشته باشد.

ایده پور ریشه بیکاری در کشور را ناشی از عدم آموزش و تربیت صحیح دانش آموزان برای فراگیری مهارتهای زندگی در مدارس دانست و اظهار کرد: اگر به معلمان و معیشت آنها توجه ویژه ای شود، آنها نیز با مطالعه و صرف زمان بیشتری به تدریس و تربیت دانش آموزان اهتمام می ورزند و دانش آموزان درصورت پذیرفته نشدن در دانشگاه ها نیز با اندیشه ای که به آنها منتقل شده شرایطی برای کار و آینده خویش فراهم می آورند.

وی درخصوص وجه تسمیه مدارس در پاوه افزود: کارهای خوبی در این بخش انجام شده، اما این کافی نیست، چراکه مدیران در مدارس می توانند حتی به عنوان یک وزیر نقش آفرینی کنند و در این زمینه و سایر بخش ها انتظار فعالیت بیشتری داریم.

فرماندار پاوه با بیان اینکه توسعه دو بال صبر و گفتگو دارد به برند فرهنگی بودن شهرستان پاوه پراخت و در خاتمه خواستار توجه ویژه به آموزش و پرورش پاوه و اجرای المان های توسعه در دستگاه تعلیم و تربیت شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه نیز در ابتدای به مصوبات اجرایی جلسه قبل پرداخت و با ارائه گزارشی در این راستا برگزاری دو همایش نکوداشت ره یافتگان کنکور ۹۵ و همایش تعامل دو نسل را از برنامه های مثبت این مدیریت در دو ماه گذشته عنوان کرد.

مختار برزگرفرد به بررسی مشکلات مسیر تردد و مشکلات حقوقی و ملکی برخی از مدارس پاوه پرداخت و خواستار همراهی و تعامل کافی درجهت حل مشکلات مذکور از ادارات مرتبط با این موضوعات گردید.

وی با بیان اینکه شهرستان پاوه با تحت پوشش قراردادن ۱۰۱/۵۴ درصد از حجم فعالیت پیش بینی شده سال جاری، یکی از شهرستان های برتر و موفق در استان کرمانشاه می باشد، افزود: شهرستان پاوه در گروه سنی زیر ۵۰ سال با ۹۴/۳ درصد بالاترین درصد باسوادی را در استان داراست.

برزگرفرد به وجه تسمیه مدارس پرداخت و افزود: باتوجه به تحقیقات انجام شده بیشتر دانش آموزان و حتی همکاران فرهنگی با وجه تسمیه مدارس شهری و روستایی ناآشنا می باشند و در این راستا خواستار تهیه تابلویی در جهت معرفی وجه تسمیه مدارس هستیم و از اداراتی همچون بنیاد شهید انتظار همراهی و همکاری داریم.

در این جلسه مسائل و مشکلات مختلف مدارس شهرستان بررسی و راهکارهای لازم در این راستا توسط اعضای شورا ارائه گردید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =