با حضور قائم مقام وزیر نیرو ، استاندار مازندران ، نمایندگان مردم بابل و بابلسر در مجلس شورای اسلامی ، مدیران عامل آبفا شهری و روستایی و آب منطقه ای مازندران، امام جمعه بابلکنار جلسه بررسی روند پیشرفت طرحهای آبرسانی در تصفیه خانه آب بابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین منطقه مازندران، قائم مقام وزیرنیرو در این نشست ، به اولویت بندی طرحهای آبرسانی با تاکید بر زمان بندی مشخص اشاره و تصریح کرد :با خرد جمعی و توان ملی طرحهای در حال اجرا را به سرانجام برسانیم.

مهندس ستار محمودی، با اشاره به روند احداث فاز دوم تصفیه خانه اضطراری آب شهرهای گروه الف گفت : انتظار می رود با تلاش پیمانکار پروژه، این تصفیه خانه در تابستان وارد مدار بهره برداری شود.

وی بر رفع گلوگاه های موجود با کمک نمایندگان مجلس و استاندار مازندران در اجرای طرحهای آبرسانی تاکید کرد و افزود : شفاف سازی در رفع این موانع در تصمیم گیری های آتی موثر است.

قائم مقام وزی نیرو ، با اشاره به برداشت بی رویه از بستر رودخانه اظهار داشت : این امر منجر به بروز سیل می شود بنابراین مطالعات لازم برای غنی سازی حریم رودخانه باید انجام شود.

مهندس محمودی ، اظهار امیدواری کرد با عزم جدی گامی قوی تر در راستای تامین آب شرب مردم منطقه برداشته شود.

استاندار مازندران نیز در سخنانی ، با اشاره به اینکه ضریب استفاده از آبهای سطحی در این استان پایین است گفت : برای بهره مندی از آب های سطحی تدابیری اندیشیده شد.

دکتر ربیع فلاح با اشاره به احداث سد گله ورد و هراز افزود : تلاش می کنیم مناطقی که در مسیر این سدها قرار دارند نیز از طرحهای آبرسانی برخوردار شوند.

نیاز آذری و سردار نانواکناری نمایندگان مردم بابل، بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام بابائیان امام جمعه بابلکنار نیز در این نشست به ضرورت تامین آب شهرهای گروه الف تاکید کردند.

مدیرعامل آبفا شهری مازندران در این نشست اظهار داشت : قبل از دولت تدبیر و امید، استفاده از آبهای سطحی دراین استان بسیار ناچیز بوده است با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با بهره برداری از سد میجران رامسر ، البرز و شهید رجایی ساری میزان بهره مندی از آبهای سطحی افزایش یافت.

مهندس ذاکری با اشاره به انجام اقدامات لازم به منظور برخورداری از تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای اجرای طرحهای فاضلاب در ۵ شهر استان افزود :به همین منظور طی ماههای گذشته کارشناسان این بانک ، از طرحهای فاضلاب در استان بازدید کردند.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد مردم استان از طرحهای فاضلاب برخوردارند، گفت: با فرهنگ سازی تعداد مشترکین فاضلاب در استان در حال افزایش است.

در پایان این نشست قائم مقام وزیر نیرو به همراه مسئولان استانی و نمایندگان مجلس از تصفیه خانه آب بابل بازدید کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =