بازدید شهاب نادری نماینده اورامانات از سد داریان و پروژه آبرسانی آب هانی کوان به پاوه

شهاب نادری؛ نماینده مردم پاوه و اورامانات به همراه جمعی از مدیران وزارت نیرو و مدیران کل آبفای شهری و روستایی و منطقه ای استان از سد داریان و پروژه آبرسانی آب هانی کوان به پاوه بازید کرد.

کوثر فخری : در این بازدید، شهاب نادری؛ نماینده اورامانات گفت: با بازدیدی که از سد داریان و پروژه آبرسانی آب هانی کوان به پاوه، به همراه مسئولین وزارت نیرو به عمل آمد، مرتفع نمودن مشکلات این شهرستان مد نظر بوده است.

شهاب نادری درخصوص مراحل پایانی و اعتبارات این طرح گفت: انتقال آب هانی کوان به پاوه اکنون با پیشرفت فیزیکی 72 درصدی همراه است و برای اتمام و بهره برداری این پروژه نیاز به 23 میلیارد تومان خواهد بود که طی سورتجلسه ای مشکل این پروژه به اطلاع وزیر خواهد رسید.

وی در رابطه با مشکلات بخش آب و فاضلاب شهرستان پاوه گفت: مشکل فاضلاب بخش ها و روستاها از مشکلات دیگر شهرستان پاوه می باشد که با پیگیری این مدیران، قول مساعد در رفع این مشکلات را داده اند.پیرو پیگیری های مجدد در این زمینه نیز بنده، تمام تلاش خود را در جهت مرتفع نمودن مشکلات منطقه به کار خواهم گرفت.

در بازدید از پروژه آبرسانی آب هانی کوان به پاوه کیاست امیریان؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: پروژه آب رسانی آب هانی کوان ، طرح تامین آب شرب شهر پاوه به صورت بلند مدت می باشد، که آب چشمه هانی کوان نیز وابسته به میزان بارندگی بارش برف و باران می باشد.

کیاست امیریان با بیان اینکه در این راستا سالهایی را که بارش نداریم، با مشکل کم آبی مواجه خواهیم شد افزود: بر همین اساس مطالعات طرح بلند مدت تامین آب شرب پاوه کلید خورد و در پایان سال 1391 اصلاح گردید و پروژه به همین شکل از چشمه ای با دبی 600 لیتر در ثانیه پمپاژ و پس از 4 ایستگاه پس از بره برداری به منبع 5 هزار لیتری آب در سراب هولی خواهد رسید.

وی ادامه داد: پس از بهره برداری ، ما 160 لیتر در ثانیه آب را با اختلاف 600 متر پمپاژ خواهیم کرد که ان شاالله آب شرب شهر پاوه و روستاهای نزدیک همچون دوریسان تامین خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: پروژه با اعتبارات کمی آغاز به کار کرد و در دو سال اخیر هم سالانه 8 میلیارد تومان برای آن اختصاص یافت که در سال جاری تاکنون هم نقدینگی را دریافت نکرده ایم اما اقدام خوبی از محل اسناد خزانه یک میلیارد و 800 میلیون تومان و اوراق مشارکت برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

امیریان گفت: امیدواریم اعتبار امسال نیز نقدینگی شده و اسناد خزانه وارد بورس شده و ان شاالله در سال آینده نقدینگی با 15 میلیارد از ابتدای سال دریافت شود.

وی گفت: اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح 72 درصد است که کار اصلی آن احداث تصفیه خانه در مسیر پروژه آبرسانی است که به طول انجامیده است.

وی در پاسخ به سوال نماینده اورامانات مبنی بر اتمام این طرح تا چه مدت به طول می انجامد گفت: اگر امسال نقدینگی سال جاری را به طور کامل پرداخت کنند، سال آینده این پروژه به بهره برداری می رسد.

وی در پایان گفت: برای در مدار قرار گرفتن آب شرب آب هانی کوان اکنون نیاز به 23 میلیارد تومان می باشد که برای کارهای تکمیلی آن، نیاز به مبلغ بیشتری از این مقدار خواهد بود.

گفتنی است پس از اتمام بازدید از سد داریان و طرح آبرسانی آب هانی کوان به پاوه، نشستی نیز در سالن جلسات فرمانداری پاوه با حضور امام جمعه پاوه و برخی از مسئولین شورای اداری برگزار شد که متعاقبا انتشار داده می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =