پروفسور دکتر محمود ارول قیلیچ، دبیرکل اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در کنفرانس «عرفان؛ پلی میان ایران و ترکیه» در تهران شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کنفرانس «عرفان؛ پلی میان ایران و ترکیه» با همکاری مجله بخارا و موسسه فرهنگی یونس امره و با حضور پروفسور دکتر محمود ارول قیلیچ، دبیرکل اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران، پایتخت ایران برگزار شد.

پروفسور قلیچ در این کنفرانس با بیان این که اگر مسلمانان کشورهای صاحب عرفان از جمله ترکیه، ایران و کشورهای عربی گردهم بیایند؛ بخش اعظمی از اختلافات حل خواهد شد، اظهار داشت: تنها عنصر از بین برنده اختلافات در سرزمین های اسلامی «عرفان اسلامی»‌ است.

 

 

وی افزود: نظریه عرفانی که از حضرت علی به مولانا و از یونس امره تا نیازی مصری رسیده است، در جلب رضایت خداوند که مقصد نهایی دین و شریعت است، سنگ بنای آن را تشکیل می دهد.

قلیچ در ادامه گفت: "ملیت عارفان یکی است و اگر عارفان جهان اسلام گرد هم آیند 99 درصد اختلافات حل خواهد شد، زیرا این اختلافات مصنوعی و ساختگی است. لازمه تامین وحدت «توحید درونی»‌ است و برای آن باید به حقیقت دین چنگ زد. عرفان در گرد هم آمدن انسان ها دور این حقیقت حکم پلی را دارد."

گفتنی است مجله بخارا در تهران، هر هفته میزبان کارشناسانی از دنیای ادبیات، الهیات، سیاست و هنر بوده و به برگزاری کنفرانس های تخصصی هفتگی می پردازد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =