ایرنا نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ادامه حذف یارانه پردرآمدها و پرداخت آن به مددجویان کمیته امداد در برنامه ششم موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز شنبه و در ادامه بررسی برنامه ششم توسعه با 183 رای موافق، 10 رای مخالف، یک رای ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر با ماده 94 موافقت کردند.

براساس این ماده، دولت موظف شد در طول اجرای قانون برنامه هرسال حداقل مستمری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی را علاوه بر یارانه موجود متناسب سطح محرومیت، 20 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و از محل منابع هدفمندسازی یارانه ها و حذف خانواده های پردرآمد در ردیف بودجه خاص سنواتی از طریق سازمان های مذکور پرداخت کند.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام SE ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    1 0
    يارانه نقدي به همه مردم از اولشم اشتباه بود و باعث تورم سرسام آور، خنثي شدن يارانه و فشار به همه اقشار جامعه شد. از نظر من بايد مثل همه كشورهاي صنعتي يك سازمان براي درخواست يارانه در نظر گرفته ميشد و افراد فقير يا بيكار جامعه به اين سازمان مراجعه يا از طريق وب و براي گرفتن يارانه اقدام ميكردند. سازمانه مربوطه نيز با توجه به شماره ملي افراد ميتوانست راستي آزمايي كند و به تمام اطلاعات افراد اعم از درامد، اموال و ماليات افراد دسترسي داشته باشد. البته در اين كشورها اگر فردي با اطلاعات غلط به دروغ يارانه دريافت كند ميبايست كل مبلغ يارانه بعلاوه جريمه سنگين را به صندوق سازمان مربوطه بازپرداخت كند.