ری‌شهری: جای آیت‌الله هاشمی پُر شدنی نیست، من سراغ ندارم

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد آیت الله هاشمی نقش بی بدیلی در نظام و انقلاب داشتند و مشاور امین امام در دهه اول انقلاب بودند.

آیت‌الله محمد محمدی ری شهری در پاسخ به این سوال خبرآنلاین که با فقدان چهره های انقلابی آیا نگرانی احساس می کنند یا نه و چقدر نسل جدید را نزدیک به آرمان های نظام می دانند، گفت: اگر نسل جدید قدر پشگامان و پیشتازان انقلاب را بداند و متوجه باشد که اینها چقدر مرارت کشیدند، زندان رفتند و تلاش کردند تا نعمت بزرگ نظام اسلامی به دست ما رسید حول محور رهبری همه متحد شوند.

وی تاکید کرد: باید گله ها را دوستانه کنند، نقدها را منصفانه و نه خصمنانه کنند، طوری نباشد که خیال کنند که اگر نسبت به کسی نقد دارد باید دشمن او هم باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آقای هاشمی در رفع مشکلات و چالش های آن ابتدای دهه اول انقلاب چقدر تاثیرگذار بود، خاطرنشان کرد: یکی از موثرترین کسانی بود که امام به او اعتماد داشت. در گره گشایی‌های متعدد از جنگ و غیر جنگ و کودتا و غیرکودتا بسیار تاثیر گذار بودند در واقع مشاور امین امام در آن دهه اول انقلاب بودند.

وزیر اسبق اطلاعات در پاسخ به این سوال که ایا جای ایشان پرشدنی است؛ گفت: جای ایشان پر شدنی نیست ایشان نقش بی بدیلی در نظام و انقلاب داشتند. حتما کسی که بتواند جای آقای هاشمی در نظام اسلامی نداریم یا بسیار کم داریم من که سراغ ندارم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش درخشان RO ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
    0 0
    بهترین شخص آیت الله هاشمی شاهرودی و خود آیت الله ری شهری است
  • علی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
    0 0
    تا وقتی هاشمی زنده بود خیلی افراد با نیش کنایه های از قبیل اشرافیت و...سر ناسازگاری با انمرحوم داشتند و سیبلی شده بود برای کلید واژهای خیلی افراد،حالا که ایشان زنده نیست هر کسی مدح وثنای ایشان را میگویدافسوس که قدرش را ندانستند .....امروز که در دست توام مرحمتی کن.....فردا که شدم خاک چه سود است ندامت