قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: استان مرکزی در خصوص پیشگیری از مصرف مواد مخدر و همچنین در بخش مقابله اقدامات مناسبی را انجام داده است.

به گزارش خبرآنلاین سردار مویدی در نشست کار گروه اجتماعی استان مرکزی که امروز با حضور وزیر کشور در سالن غدیر استانداری مرکزی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: افزایش 70 درصدی کشفیات نشان دهنده اقدامات خوبی است که در حوزه مقابله انجام شده است و همچنین در بخش پیشگیری سومین استان کشور بوده است که توانمند سازی را در مدارس به خوبی اجرا کرده و تاثیرات بسیار مثبتی هم به دنبال داشته است.
وی بیان داشت: شیب اعتیاد به مواد مخدر در استان مرکزی به لحاظ کارگری و مهاجرپذیر بودن بسیار تند است بنابراین لازم است در این خصوص هم اقدامات قابل توجه و مطلوب تری انجام شود.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: خوشبختانه جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با کیفیت بسیار مطلوب تشکیل و کمیته های تخصصی به صورت هدفمند و در راستای برنامه ها و سیاستهای ابلاغی عمل نموده اند.
سردار مویدی گفت: در شهرستان ها هم فرمانداران به عنوان روسای فرعی در رصد کردن جلسات و رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، فعالیت های خوبی انجام داده اند.
استاندار مرکزی:
پایین بودن نرخ موالید و ازدواج در استان مرکزی یک نگرانی جدی است

به گزارش خبر آنلاین استاندار مرکزی هم در ادامه جلسه کارگروه اجتماعی استان تصریح کرد: استان مرکزی با توجه به پایین بودن نرخ موالید و ازدواج، در شرایط بسیار بدی قرار دارد و این موضوع به یک نگرانی و دغدغه جدی تبدیل شده است.
محمود زمانی قمی ادامه داد: باید برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته و با مشارکت و همکاری همه دستگاه های مرتبط، با میانگین آمار کشوری در این بخش ها هماهنگ شویم.
وی به تدوین سند و برنامه عملیاتی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان با مشارکت 45 دستگاه اجرایی اشاره کرد و افزود: نزدیک به 986 عنوان عملیات و برنامه در این سند پیش بینی شده که فرمانداران شهرستان ها به عنوان مسئولین هماهنگی و اجرا و دستگاه قضایی، نظارت بر اجرای این سند را به عهده دارند.
استاندار مرکزی گفت: آسیب های اجتماعی تک علتی نیستند و نمی توان نسخه واحد برای آن پیچید، قطعا باید به اندازه تمکن دولت انتظار همکاری برای حل این مشکلات را داشته باشیم اما در استان باید همکاری و تلاش ویژه ای برای کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =