تسنیم نوشت:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام گفت: آمار مددجویان کمیته امداد استان ایلام از ۲۴ درصد به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافت.

ضیاء رضایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای طرح توانمندسازی خانواده‌های مددجوی ایلامی آمار مددجویان کمیته امداد استان ایلام از 24 درصد به کمتر از 10 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: شمار خانواده‌های مددجوی مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام در سال‌های اخیر همواره سیر نزولی داشته به شکلی که آمار این خانواده‌ها از حدود 24 هزار خانوار در گذشته، اکنون به زیر 22 هزار خانوار کاهش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام عنوان کرد: میزان آمار خانواده‌های مددجوی مورد حمایت کمیته امداد استان ایلام با اجرای طرح توانمند سازی خانواده‌ها هم اکنون به کمتر از 10 درصد رسیده است.

وی گفت: این نهاد در زمینه توانمندسازی خانواده‌های مددجو اشتغال زایی برای آنان را به عنوان یک ابزار مهم برای خوداتکایی آنان در اولویت قرار داده است.

رضایی خاطرنشان کرد: در این زمینه این نهاد امسال با اجرای یک هزار و 130 طرح اشتغال‌زایی توانسته است در بین دیگر استان‌های کشور جایگاه هفتم را به دست آورد.

وی اظهار داشت: رتبه کمیته امداد ایلام سال 93 در حوزه اشتغال آخرین استان کشور بود که در سال 94 با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی به رتبه یاردهم ارتقا یافت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام با بیان اینکه با توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان در سال جاری رتبه این نهاد امسال به هفتم کشور ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: در مجموع 166 میلیارد ریال تسهیلات به منظور اشتغال زایی به مددجویان پرداخت شده است.

رضایی به اجرای طرح‌های خودکفایی این نهاد در استان ایلام اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته حدود 20 هزار مورد شغل در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامداری، صنعت، کسب و کار، قالی بافی و صنایع دستی تسهیلات پرداخت شده که سهم هر مددجو به صورت میانگین 75 میلیون ریال بوده است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =