چالش اساسی مراکز تخصصی درمانی، نبود توازن در تعرفه‌هاست

یک جراح و متخصص بیماریهای چشم گفت: نبود بالانس و توازن در تعرفه ها مشکل اساسی در مراکز تخصصی ارائه خدمات پزشکی بوده و باید در این خصوص بازنگری مجدد صورت گرفته تا این کار سبب جلب و رضایتمندی مراجعه کنندگان شود و سرمایه گذاران نیز با دریافت حس مطلوبیت از این ناحیه اقتصاد درمانی را فعال کنند.

به گزارش خبر آنلاین ،یک جراح و متخصص بیماریهای چشم گفت: نبود بالانس و توازن در تعرفه ها مشکل اساسی در مراکز تخصصی ارائه خدمات پزشکی بوده و باید در این خصوص بازنگری مجدد صورت گرفته تا این کار سبب جلب و رضایتمندی مراجعه کنندگان شود و سرمایه گذاران نیز با دریافت حس مطلوبیت از این ناحیه اقتصاد درمانی را فعال کنند.

دکتر علیمرادی گفت:کلینک نوردیدگان اولین مرکز تخصصی چشم پزشکی بخش خصوصی در البرز میباشد که ساخت آن از سال 1376 شروع و در سال 1380 راه اندازی شد و در طی سالهای متوالی تا به امروز توانسته است به سبب نوع ارائه خدمات و رضایتمندی که ایجاد میکند ، در سطح ملی ، فراملی و استانی خود را به بهترین شکل مطرح کند.

وی در خصوص ارائه ی خدمات چشم پزشکی بیان کرد: بالغ بر 95 درصد از خدمات چشم پزشکی در این مرکز تخصصی انجام میشود و این مجموعه تیمی متشکل از توانمندیها و پتانسیل های مختلفی است که در فیلدهای خود به صورت تخصصی کار میکنند و مجموعه پزشکان این مرکز تعدادی قریب به 50 نفر در شاخه های چشم پزشکی و متخصصان بیهوشی قرار دارند.

وی اظهار داشت : این مرکز از دو بخش عمده ی چشم پزشکی بنام سگمان قدامی ( قرنیه) و سگمان خلفی( شبکیه) تشکیل شده و رشته های فوق تخصصی با این تقسیم بندی از هم جدا میشوند و لازم به ذکر است مجموعه نوردیدگان از دو بخش جراحی محدود و بخش درمانگاههای تخصصی تشکیل شده است. علیمردانی با اشاره به اینکه تنها مرکزی که در سالهای اخیر در ایام تعطیل و نوروز خدمات تخصصی ارائه کرده، کلینیک نوردیدگان است ، افزود : چشم انداز اتی نوردیدگان در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و با توجه به تعاریف قانونی که وزارت بهداشت در جذب توریست و توریست درمانی انجام داده است می تواند به خوبی نقش افرینی کرده و در این راستا حرکت کند و امیدواریم که شاهد ساخت مکانهایی از جمله هتل درمانی و هتل بیمارستانی در البرز باشیم که به این صنعت رونق بیشتری دهد.

علیمردانی با بیان اینکه تعریف سرمایه گذاری در حوزه درمان و نبود طرح های توجیهی مناسب اقتصادی در این خصوص فضای سرمایه گذاری را بکر و دست نخورده گذارده است ، افزود: این بدین معنی است که کسانی که در بخش درمان میخواهند سرمایه گذاری کنند با توجه به مولفه ها و شاخص های اقتصادی سرمایه گذار، باید انگیزه داشته باشد که بتوانند در ان حوزه سرمایه گذاری کند. تعریف بازگشت سرمایه در بازنگری در تعرفه های موجود می توان راهگشای این امر باشد.

وی با اشاره به اینکه قطعا دربخش درمان همیشه موفقیت وجود ندارد گفت: دو مرجع سازمان نظام پزشکی که به صورت صنفی و پزشکی قانونی به شکل حقوقی موضوعات تخلفات و یا اشتباهات را پیگیری و بدین صورت با مشکلات و تخلفات حقوق بیماران برخورد خواهند کرد و اگر حق و حقوقی تضییع شده باشد از طریق ارجاع به دادگاه و حکم دادگاه در قبال دیه ای که مقرر میشود ان را اعاده میکند لذا نوردیدگان هم مستثنی از این موضوع نبوده و در این مجموعه با کسانی که قصورکرده اند برخورد خواهد شد.

وی افزود: از زمان شروع به کارکلینیک نوردیدگان الویت ما همکاری با بیمه ها بوده است و 99 درصد از بیماران با پوشش بیمه ای در مان می شوند . در کنار این خدمات ، طرح های داخلی بنام باشگاه سلامت نیز ارائه شده و قریب به دو سال است که اجرا میشود و گروهها و اقشار مختلف از ان استفاده می کنند که سازمانها وانجمن های خیریه و تمام افرادی که از این کارت عضویت این مجموعه بهره مند هستند از این مزایا استفاده می کنند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =