تسنیم نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که دولت این کشور برای حفظ توافق هسته ای با اعضای تیم رئیس جمهوری منتخب آمریکا در ارتباط است.

مارتین شفر روز دوشنبه گفت که دولت آلمان مذاکره درباره آینده توافق هسته ای را با مقام های جدید آمریکایی ادامه داده است.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آلمان پس از آن مطرح شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگو با دو نشریه تایمز انگلیس و بیلد آلمان بار دیگر به توافق هسته ای خرده گرفت و آن را «یکی از احمقانه ترین» توافق های تاریخ آمریکا خواند.

ترامپ گفت: من از توافق با ایران خرسند نیستم. به نظرم این بدترین توافقی بود که صورت گرفت. 150 میلیارد دلار پول نقد در اختیار ایران قرار دادیم.

این در شرایطی است که برخی مقام های اروپایی امروز در حاشیه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل بر اهمیت حفظ برجام تاکید کردند.

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در این رابطه گفت: این توافق بسیار ارزشمند است و ما می خواهیم که ادامه یابد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا هم در این خصوص اظهار داشت که کشورهای عضو این اتحادیه به اجرای توافق هسته ای پایبند خواهند بود.

ایران و کشورهای گروه 1+5 متشکل از آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، آلمان و انگلیس سال گذشته به توافقی برای پایان یک دهه تنش در زمینه برنامه هسته ای دست یافتند.

قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که پیرو برجام به تصویب رسید، با لغو همه قطعنامه های ضدایرانی قبلی، تحریم های ظالمانه علیه کشورمان را لغو کرد.

 با وجود برخی بد عهدی هایی که طرف مقابل در روند اجرای این توافق از خود نشان داده، اقتصاد کشور اکنون در پرتو تلاش های تیم مذاکره کننده در مسیر شکوفایی دوباره قرار گرفته است. فروش نفت ایران در طی یکسال گذشته به دو برابر رسیده و تبادلات و ارتباطات بانکی برقرار شده است.

52311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =