روایت سخنگوی آتش‌نشانی از فروریختن ساختمان پلاسکو/ چند انفجار و کسبه‌ای که خارج نمی‌شدند

سخنگوی سازمان اتش نشانی روایتی قابل تامل از نحوه تخریب ساختمان پلاسکو ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ جلال ملکی در گفتگو با شبکه خبر درباره تخریب ساختمان پلاسکو گفت: آتش نشانان در مراحل پایانی عملیات اطفای حریف بودند که ناگهان ساختمان تخریب شد.

او گفت: با توجه به قدیمی بودن ساختمان و به دلیل حرارت بسیار زیاد، ساختمان سست شده بود که ناگهان چند انفجار شدید اتفاق افتاد و باعث شد به یکباره ساختمان تخریب شود. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره تعداد افراد زیرآوار مانده گفت: اطلاع دقیقی از تعداد نفرات نیست. اما معلوم نیست تاکی باید تاوان بی احتیاطی چند نفر را اتش نشانان بدهد. ما تاکی بگوییم رسیدگی کنید، سیستم‌ها را به روز کنید، ساختمان‌هایتان را ایمن کنید؟

به گفته او مالکان و هیات مدیره ساختمان پلاسکو پیش از این در پاسخ به هشدارهای متعدد سازمان آتش نشانی، تنها گفته بودند که ساختمان بیمه است: «هیات مدیره و مالکان مدام می گفتند بیمه می کنیم. بیمه همکاران ما و مردم را از زیر آوار در می آورد؟

ملکی درباره تعداد افراد زیرآوار مانده هم گفت: پیش از فروریختن ساختمان هرچقدر به کسبه ساختمان پلاسکو و ساختمان های اطراف می گفتیم که محل خارج شوید، گوش نمی دادند با این توجیه که مدارکمان مانده، چکمان مانده، گوش نمی دادند. در ساختمان های اطراف هم گفتیم، اما گوش نمی دادند که متاسفانه این اتفاق افتاد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهمن IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    13 3
    اگر کسبه و مالکان ساختمان از محل حادثه خارج نمی شوند کم کاری و بی اهمیت وظایف نیروهای انتظامی می باشد
  • امید A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    8 0
    منم احساس کردم توی فیلم ستونهای ساختمان منفجر میشه
  • الکس A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    15 0
    من دلم فقط برای آتش نشانان فداکار میسوزه کاشکی کشتهاشون خیلی کم باشه
  • سالار A1 ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    1 0
    سلام اتفاقات یکی یکی میآن و میبینیم وباز هم فراموشی فرا میرسد اگرشهرقانون داره واگرکم کاری صورت گرفته مشخص بشه مسئولش . چرابعدهراتفاقی م بزرگ م کوچک اعلام نشدفلان مسئول به علت کم کاری یاکوتاهی یا سهل انگاری یا دریافت رشوه و سهل انگاری توبیخ شد. یه بهداشت دوبار تذکرمیده سومین بار پلمپ میکنه .روال قانونی اینه داستان را یک بار شفاف رسیدگی کنید. خداصبربده جامعه فداکار آتش نشان را
  • نوستالژی A1 ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    1 0
    از همه آتش نشانان زحمت کش که واقعا بی دریغ برای نجات مردم تلاش کردند و جان خودشون رو فدا کردن سپاس گذاریم. نبودن ساختمان پلاسکو برای کسانی که در کنارش زندگی کردن خیلی سخت و غم انگیزه. پدر من که شاهد ساخت این ساختمان بوده امروز احساس میکرد قطعه بزرگی از زندگیش نابود شد و ایشون مدام میگفتن چرا با هلیکوپتر امداد کسی به کمک آتش نشان ها نرفت؟ کهولت ساختمان، ترافیک، همه اینها درست . ولی مگر نه اینکه ما به کلی وسائل امداد رسانی دیگر هم مجهزیم به گفته آقایان؟