ایسنا نوشت: رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از پیامک تعدادی از محبوس شدگان به نیروهای امدادی خبر داد.

اقبال شاکری با حضور در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس اطلاعات ارسالی از سوی فرمانده میدان یک یا دو نفر از محبوس شدگان با ارسال پیامک به نیروهای امدادی اعلام کرده‌اند که در موتورخانه ساختمان پلاسکو در جان پناهی محبوس شده‌اند. قطعا با برش ساختمان و آوار برداری کامل می‌توان به این افراد دسترسی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار 20 الی 25 نفر از ماموران آتش نشانی درون ساختمان محبوس شده‌اند، گفت: به اتفاق شهردار تهران و معاونین شهردار از چند جبهه از محل حادثه بازدید کردیم و شریف زاده رئیس سازمان آتش نشانی نیز که به عنوان فرمانده میدان انتخاب شده است عنوان کرده که تا کنون چند تن از مصدومان به بیمارستان اعزام شده و حدود 20 الی 25 نفراز آتش نشانان نیز در ساختمان محبوس شده ‌اند.

وی با بیان اینکه سگ‌های زنده یاب به محل حادثه اعزام شده‌اند و دستگاه‌های زنده یاب نیز به محل آورده شده‌اند گفت: امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم نسبت به خروج محبوس شدگان اقدام کنیم.

جزئیات جلسه ستاد بحران «پلاسکو»

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران که در جلسه ستاد مدیریت بحران حادثه پلاسکو حضور داشته در تشریح آخرین جزئیات این جلسه گفت: به محض رسیدن تجهیزات، برش اسکلت ساختمان، برداشتن آوار و نجات افراد گرفتار در زیر آوار آغاز خواهد شد.

رحمت اله حافظی گفت: بر اساس برآورد اولیه آتش نشانی بین 30 تا 40 نفر از نیروهای آتش نشانی در حال حاضر مفقود شده‌اند، اما هیچ آمار دقیقی از تعداد افراد گرفتار در زیر آوار وجود ندارد، لذا هر آمار منتشر شده‌ای در این خصوص قابل استناد نیست.

وی افزود: در برنامه ریزی اولیه ستاد بحران این حادثه مقرر شده تا دستگاه‌های برش اسکلت این ساختمان به محض رسیدن به محل حادثه کار خود را آغاز کنند و پس از برداشتن آوار توسط جرثقیل، عملیات نجات افراد گرفتار در زیر آوار آغاز شود. تیم‌های امداد و نجات و همچنین سگ‌های زنده یاب نیز برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی افزود: ستاد بحران این حادثه با حضور استاندار، فرماندار و شهردار تهران و همچنین حضور نیروهای ارتش، سپاه، ستاد بحران کشور و مدیریت بحران شهر تهران مدیریت عملیات امداد و نجات این حادثه را بر عهده دارند.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیلوفر IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    49 0
    زودتر کمکشون کنید.
    • بی نام AT ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
      37 3
      از همۀ ساختمانهای فرسوده خواهش می کنم در اقتصاد مقاومتی بیشتر مقاومت کنند.
  • سامان IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    122 1
    انگار دنیارو دادند بهم . خدایا شکرت .....
  • بی نام RO ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    50 8
    اقاي قاليباف وقت استعفا نيست ... چقد با نظام مهندسي مخافت كردي اينم نتيجش
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    53 4
    اینجا ایران است.کشوری سیاست زده که همه چیزش فدای بازیهای سیاسی میشه...شهردارش بیشتر تمرکزش روی کار سیاسی هست تا بازسازی و مقاوم سازی بافتهای پرخطر شهر...این تذهبون؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
      1 22
      و اظهار نظر شما عاری از سیاست است.