ایسنا نوشت: ساعت ها پس از ریزش کامل ساختمان پلاسکو، تعدادی از ماموران آتش نشانی در زیر آوار مانده اند که تلاش ها برای نجات آنها ادامه دارد.

سخنگوی ستاد بحران پلاسکو درباره اخباری مبنی بر زنده بودن پنج آتش‌نشان در موتورخانه ساختمان پلاسکو، توضیح داد.

در حالی که برخی از شبکه‌های مجازی از زنده بودن پنج تن از آتش‌نشانان در موتورخانه ساختمان پلاسکو را می‌دهند، سخنگوی ستاد مدیریت بحران حادثه پلاسکو، این خبر را نه تایید و نه تکذیب کرد.

ملکی اظهار کرد: تا زمانی که ماموران آتش‌نشانی به محل دسترسی پیدا نکنند، نمی‌توانیم درباره این موضوع اظهار نظر کنیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به ورود دستگاه‌های مکانیکی برای امدادرسانی در این حادثه، گفت: با توجه به اینکه قطعات فلزی و ستون‌هایی که در کف خیابان ریخته، بریده و جمع‌آوری شده است، پیش‌بینی می‌شود که عملیات آتش‌نشان با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

ملکی با بیان اینکه شایعاتی که در فضای مجازی مشاهده می‌شود، قابل اعتماد نیست گفت: توصیه ما به شهروندان و افرادی که پیگیر اخبار این حادثه هستند این است که حتما خبرها را از خبرگزاری‌های رسمی و رسانه‌های معتبر دنبال کرده و به منابع غیر موثق اعتنا نکنند.

در حال حاضر امدادرسانی برای نجات محبوس شدگان در حادثه پلاسکو در حالی ادامه دارد که با وجود گذشت بیش از 17 ساعت از آغاز حادثه، وجود دود غلیظ که تنفس را سخت کرده و همچنین حجم انبوه آهن و نخاله در محل، سرعت امدادرسانی را تحت تاثیر قرار داده است. با این حال آتش‌نشانان انگیزه خود را از دست نداده و در تمامی جبهه‌های حادثه در حال عملیات نجات و جستجو هستند.

دستور دادستان تهران برای آواربرداری پلاسکو

دادستان تهران دستور انتقال چندین دستگاه جرثقیل مخصوص از بخش خصوصی جهت آواربرداری ساختمان پلاسکو را صادر کرد.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز با حضور در محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو گفت: به مسئولان محلی و شهرداری مجوزهای لازم را دادیم تا اگر نیاز به تخریب مکانی برای نجات جان امدادگران است، این اقدام را انجام دهند.

وی گفت: آقای قالیباف در جلسه ستاد مدیریت بحران گزارشی از وضعیت این اتفاق ارائه دادند.

جعفری دولت آبادی افزود: همه مسئولین تاکید داشتند امدادرسانی تسریع شود البته اقدامات پیشگیرانه هزینه کمتری از این حوادث دارد.

دادستان تهران افزود: همانطور که گفته شد بارها به مالکین پلاسکو تذکر داده شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم هرچه زودتر ساختمان‌های مجاور تخریب شوند تا بتوان به ساختمان پلاسکو ورود کرد.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    4 1
    از شنیدن این خبر دلم لرزید. از خداوند بزرگ عاجزانه درخواست می کنم که این هموطنان و غیورمردان آتش نشان را در پناه لطف خود داشته و سلامت باشند. امیدوارم رحمت خدا شامل حالشون باشه و به آغوش خانواده هایشان بازگردند. برایشان دعا کنیم
  • بی نام IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    2 1
    امیدوار باشیم.....