مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: بدلیل فرسودگی بخش قابل توجهی از شبکه توزیع آب، با هدر رفت این مایع مهم مواجه هستیم.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، رسول اکبری در نشست علنی شورای شهر ارومیه که به موضوع بند تبصره های قانونی قبوض آب مربوط می شد گفت: مشکلات اقتصادی در یکی دو سال گذشته برای بسیاری از ارگان ها، نهادها و شرکت ها جدی تر شده است با این حال و برای جلوگیری از وقفه در ارائه خدمات، تلاش های زیادی توسط شرکت آب و فاضلاب استان صورت گرفته است.

وی افزود: هم‌اکنون شاخص بهره مندی شهر ارومیه از شبکه فاضلاب ۷۰ درصد است که نسبت به ۳ سال گذشته افزایشی ۸ درصدی داشته ضمن اینکه میزان بهره مندی از شبکه فاضلاب در استان ۶۲.۵ و در کشور ۴۳ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در مورد وضعیت شبکه توزیع آب تصریح کرد: ۱۵۰۰ کیلومتر از ۴۵۰۰ کیلومتر شبکه آب استان فرسوده و بالای ۳۰ سال عمر دارند و این عامل باعث شده نزدیک به ۱/۴ آب تولیدی بصورت فیزیکی هدر برود.

اکبری گفت: با این حال تلاش شرکت آب و فاضلاب برای بهبود وضعیت زیرساختی شبکه توزیع آب است که در این راستا احداث چند مخزن جدید در نقاط مختلف شهر نیز برنامه ریزی شده است.

وی افزود: کمبود تصفیه خانه در شهر ارومیه از دیگر مشکلات شبکه آب و فاضلاب بود که طی ۲ سال گذشته و امسال این وضعیت بهبود یافته و همینک تصفیه خانه گلمان پیشرفتی ۷۰ درصدی دارد.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت های مهم این شرکت توسعه شبکه فاضلاب تا ۲ سال آینده و تحت پوشش قرار گرفتن ۹۰ درصدی شهر از شبکه فاضلاب است.

اکبری در مورد دریاچه ارومیه هم گفت: * تحویل ۸۰هزار مترمکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه جزو برنامه های شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =