نگاه صادراتی در خودروسازی وجود ندارد

خانه ملت نوشت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ضمن انتقاد از بی کیفیتی خودروهای داخلی، گفت: نگاه صادراتی در خودروسازی وجود ندارد و خودرو سازان با کاهش تیراژ بازار شب عید را ملتهب می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ضمن انتقاد از بی کیفیتی خودروهای داخلی، گفت: نگاه صادراتی در خودروسازی وجود ندارد و خودرو سازان با کاهش تیراژ بازار شب عید را ملتهب می کنند.


سید جواد حسینی کیا با اشاره به انتشار کیفیت خودروهای تولید داخل و این موضوع که سایپا ۱۱۱، ۱۳۲ و ۱۳۱، تیبا و تیبا هاچ‌بک، سمند، ام‌وی‌ام S ۱۱۰ و ۵۵۰ ، پژو پارس و ۴۰۵ و لیفان X۶۰ در پایین ترین سطح کیفی قرار دارند، گفت:یکی از دلایل عمده ی تفاوت خودروی داخلی و خارجی از لحاظ کیفی عدم رقابت پذیری است، زمانی که رقابتی وجود نداشته شرایط انحصاری ایجاد می شود که شرایط انحصاری سطح کیفی خودرو را کاهش می یابد و پشت صحنه آن مافیای قدرت به وجود می آید.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از ایرادات پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی تعیین سهامدار توسط هیئت مدیره و تعیین هیئت مدیره توسط سهامدار است، افزود:مصرف کننده در بازار انحصاری خودرو نقشی ندارد و در این بین مصالح مادی مصرف کننده تامین می شود و با توجه به اینکه بازار توزیع و عرضه در دست سهامدار است به تبع سهامدار قیمت را تعیین می کند، نه بازار عرضه و تقاضا، لذا رقابت پذیری معنایی ندارد.

مشتریان چاره ای جز خرید خودروهای بی کیفیت ندارند

حسینی کیا با اشاره به اینکه کاهش کیفیت به نفع سهامدار و به زیان مشتریان است، ادامه داد:خودروسازان با کاهش کیفیت هزینه های خود را کم کرده و محصول خود را با قیمت بیشتری می فروشند و در بازار انحصاری مشتریان چاره ای جز خرید خودروهای بی کیفیت ندارند.

وی با بیان اینکه فضای واردات خودرو باید در یک چارچوب مشخص باز شود، تا اگر خودروی داخلی نتوانست با این خودروها رقابت کند، از صحنه رقابت کنار گذاشته شود، یادآور شد:اگر خودروسازی با نگاه صادراتی به روز تولید می شد، عرصه کیفیت و رقابتی آن سامان می یافت.

کمیسیون صنایع و معادن کیفیت پایین خودروهای داخلی را بررسی می کند.

حسینی کیا با بیان اینکه با نزدیک شدن به بازار شب عید خودروسازان قیمت را افزایش می دهند، افزود:متاسفانه خودروسازان با اقدامی غیرحرفه ای و با کاهش تیراژ قیمت خودرو را افزایش می دهند و التهابی به بازار وارد می کنند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:شورای رقابت و وزارت صنعت باید بر قیمت و کیفیت خودرو نظارت کنند و کمیسون صنایع و معادن تاکنون چند مرتبه در نشست هایی با وزارت صنعت کیفیت خودروهای داخلی را بررسی کرده و در آینده نیز جلساتی برگزار می کند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =