۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۷

موقعیت منحصر به فرد مذهبی ، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی عروس خاورمیانه سبب شده تا این کشور در عین حال دشمن بزرگی چون اسرائیل را نیز در کنار خود تحمل کند و همیشه در آمادگی کامل برای دفاع از مرزها و هویت خود باشد.

زین الموسوی سفیر لبنان عقیده دارد که لبنان ،سوریه و ایران مثلث پایداری در برابر اسرائیل را تشکیل می دهند.

زین الموسوی در مصاحبه با خبر آنلاین در جواب خبرنگار ما در رابطه با اینکه اسرائیل تا چه میزان در این جنگ تبلیغاتی موفق بود است اینگونه بیان کرد که اسرائیل موفق نشد ثابت کند که سلاحی از سوریه به حزب الله ارسال شده است. درباره موشک های اسکاد نیز همه چیز در حد ادعا و هوچی گری است. موشک های اسکاد محموله هایی نیستند که بتوان آنها را به این شکل و به راحتی حمل و نقل یا ارسال کرد. الان حتی امریکا هم به تدریج درحمایت از این ادعای اسرائیل متزلزل شده است.

و اینکه موضع دولت لبنان در این باره چه بود ؟ اینگونه ارزیابی کرد که سعد الحریری نخست وزیر لبنان، با رد این اتهام آن را مشابه آنچه که آمریکا پیش از حمله به عراق مطرح کرد دانست. در آن زمان هم آمریکا برای حمله کردن به عراق این بهانه را اورد که این کشور سلاح های کشتار جمعی دارد. حریری نیز اعلام کرد اتهام اسرائیل به سوریه شبیه اتهام امریکایی ها به عراق پیش از حمله به این کشور در سال 2003 است.

سفیر لبنان یکی از تحولات مهم سیاسی لبنان را چرخش سیاسی ولید جنبلاط به سمت معارضین می داند که در نوع خود تحول سیاسی مهمی  قلمداد شد.در این بین سفر اقای حریری به دمشق نیز بسیار مهم و تاثیر گذار بود. این سفراز این جهت اهمیت دارد که بعد از کشته شدن رفیق الحریری نخست وزیر فقید لبنان و پدر سعد الحریری، مناسبات دو طرف بسیار تیره شده بود و این سفر گام مهمی در عادی شدن روابط میان دو کشور محسوب می شد.

حال سؤال اینجاست که آیا جنگ آغاز نابودی رژیم صهیونیستی است ؟ و اینکه بالاخره بهانه تراشی های اسرائیل سبب شود که آمریکا چراغ سبزش را به تل آویو نشان دهد و شاهد آغاز جنگی دیگر در منطقه شویم .

ادامه این گفتتگو را در اینجا بخوانید  

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 62670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =