نماینده ولی فقیه: بسیاری از مساجد ما تعطیل اند/ ۳۰ هزار مسجد امام جماعت ندارند

خبرگزاری مهر نوشت: نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج گفت: امروز سه گونه مسجد داریم؛ مسجد تراز انقلاب اسلامی، مساجد تعطیل و نیمه تعطیل و مساجد ضرار. حدود ۸۰ هزار مسجد داریم که ۳۰هزار تای آنها امام جماعت ندارند.

مراسم اختتامیه اولین جشنواره مساجد برتر چندی پیش با حضور نمایندگان ولی فقیه در استانها، رئیس بسیج و سایر سران لشگری و کشوری در سالن همایش های صدا و سیما آغاز شد.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن مجید و اجرای گروه سرود، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج سخنرانی کرد.

وی با اشاره به اینکه مساجد در انقلاب اسلامی جایگاه اساسی دارند، گفت: به عقیده معظم له نیروی مقاومت بسیج بهترین جایی که دارد مساجد است.

حجت الاسلام تویسرکانی افزود: امروز سه گونه مسجد داریم؛ مسجد تراز انقلاب اسلامی، مساجد تعطیل و نیمه تعطیل که تعدادشان هم کم نیست. به عنوان مثال اگر ما حدود ۸۰ هزار مسجد داریم ۳۰ هزار تای آنها امام جماعت ندارند. گونه سوم هم مساجد ضرار هستند که تعدادشان هم خیلی کم است ولی هستند. بنابراین حضور بسیج به این وادی به مثابه جهاد است. کلید حل مشکلات این نظام به دست بسیج است. برجام، اروپا و آمریکا مشکلات این نظام را حل نمی کنند. هر جایی که بسیج وارد شود مشکلات آنجا حل می شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج ادامه داد: بنده صبح ها از کرج برای درس رهبری به تهران می آیم برای اذان صبح که به تهران می رسم مسجد روبروی بیت، امام جماعت ندارد و این ننگ ما است که یک مسجد در وسط شهر تهران امام جماعت ندارد. سخن پایانی من این است که باید به داد مساجد برسیم.

در ادامه این مراسم پیام آیت الله نوری همدانی خطاب به اولین جشنواره مساجد برتر قرائت شد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =