امام جمعه موقت اسلام آباد غرب : در مساجد به کودکان، نوجوانان و جوانان بهای بیشتری داده شود

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب گفت: یک قطره اشک خالصانه برای اهل بیت(ع) انسان را نجات می دهد، اما باید به واجباتی مانند نماز توجه بیشتری شود

علی احمدیان : حجت الاسلام آیت عزیزی در خطبه های نماز جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به خطبه های نهج البلاغه، اظهار کرد: دنیا یک مسافرت موقتی طولانی است، لذا باید از خدا پروا داشته باشیم و از گناه بپرهیزیم و با اعمال خود بر مرگ پیش دستی کنیم و آمادگی هجرت از این عالم مادی به عالم باقی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی در مقابل احکام الهی جبهه گیری می کنند، افزود: چیزی که خداوند به عنوان احکام الهی بر ما واجب کرده، چون و چرا و قضاوت کردن ما در مورد آن بی فایده است و باید با عمل به دستورات الهی و معصومین در دنیا توشه برگیرید تا بتوانید خود را به وسیله آن حفظ کیند.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب گفت: اگر انسان واجبات الهی را انجام بدهد و از محرمات پرهیز کند، سختی عالم قبر و حساب و کتاب ندارد و بعد از مرگ رحمت خداوند شامل وی خواهد شد.

وی با بیان این حدیث از امام کاظم(ع) که؛ کسی که هر روز محاسبه نفس نکند از ما نیست، افزود: ما باید از مرگ و این همه پیر و جوان در اطراف مان عبرت بگیریم ومومن تا فرصت دارد توبه را جلو بیندازد چون مرگ از انسان پوشیده شده و اجل انسان مشخص نیست.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با تأکید بر استفتاء احکام از مراجع تقلید، بیان داشت: مومن باید حکم برخی اعمال و مسائل دینی که علم به آنها ندارد را از مراجع تقلید سوال نماید.

وی افزود: در ایام محرم ما شاهد بودیم برخی افراد بدون اینکه از مراجع و روحانیون سوال کنند برای ادای نذر خود طبل برای هیئت خریده بودند در صورتیکه که در حکم مراجع طبل آلت لهو و لعب است.

حجت الاسلام عزیزی بیان داشت: آرزو های دنیوی انسان را فریب می دهد و از آن طرف شیطان در کمین ماست تا کارهای بد و نافرمانی از اوامر الهی را در نظر ما جلو بدهد تا انسان مرتکب نافرمانی شود که با فرو رفتن در غفلت ناگهان مرگ انسان فرا می رسد در حالیکه توبه نکرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) خیلی عظمت دارد و یک قطره اشک خالصانه برای اهل بیت(ع) انسان را نجات می دهد، اما باید توجه داشت که عزاداری مستحب است ولی نماز واجب است، لذا باید به واجباتی مانند نماز توجه بیشتری شود و چه بسا انسان هایی که نماز و قرآن می خوانند اما در حال غفلت از خدا هستند که روح ملکوتی قرآن و نماز بر او لعنت می فرستند، لذا باید خیلی رعایت کنیم تا معصومین و اهل بیت(ع) دست ما را بگیرند و ما را تربیت کنند.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب با بیان اینکه؛ باید در مساجد به کودکان، نوجوانان و جوانان بهای بیشتری داده شود، گفت: باید جوانان را جذب مساجد کنیم و اگر آنها را طرد کنیم به سوی انحرافات جامعه جذب می شود.

وی افزود: عزداری از روز دهم عاشورا شروع می شود و تا اربعین ادامه دارد، لذا باید عزاداری های ما از این به بعد شور بیشتری داشته باشد و افراد متدین در خانه های خود حتی به تعداد اندک مجلس روضه راه بیندازند و باید آگاه باشیم و اخلاص داشته باشیم هرجا روضه اهل بیت باشد صاحب روزه( امام عصر "عج" ) در آن مجلس حاضر خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 589950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =