مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در سال پایانی چشم انداز پیش‌بینی حضور 20 میلیون نفر گردشگری خارجی با در آمد 25 تا 30 میلیارد دلار شده است.

‌به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ علی مالمیر، که در نشست خبری هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری سخن می گفت با اعلام مطلب فوق و با اشاره به هدفگذاری سند چشم انداز توسعه کشور در حوزه گردشگری، خاطرنشان کرد: در کشورهای گردشگرپذیر و در کل دنیا 10 درصد از درآمد ناخالص ملی از محل گردشگری حاصل می‌شود و از هر 10 شغل یک شغل از محل گردشگری ایجاد می‌شود.


وی با اعلام اینکه یکی از راهکارهای جذب گردشگری خلاقیت است، افزود: برگزاری برنامه‌های بین المللی چون کنوانسیون راهنمایان گردشگری یکی از این خلاقیت‌هاست چراکه مخاطبین ما در این برنامه راهنمایان گردشگری سطح دنیا است.

مالمیر در ادامه تصریح کرد: استان همدان به لحاظ زیرساخت‌های فیزیکی و کیفیت ارائه خدمات از حداقل‌های لازم میزبانی از گردشگران خارجی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تعدد جاذبه‌های گردشگری همدان بالاتر از میانگین کشور است، یادآور شد: استان همدان به لحاظ جاذبه‌های گردشگری در بخش تاریخی و طبیعی در سطح کشور دارای موقعیت خاصی است.

مالمیر بر ضرورت معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان به خارج از کشور تأکید کرد و گفت:
برگزاری برنامه‌های بین المللی چون کنوانسیون راهنمایان گردشگری تمرین همکاری و همدلی بخش خصوصی و دولتی بوده که این سرمایه‌ای بزرگ در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری همدان با بیان اینکه سفال تنها صنایع دستی استان همدان نیست، اظهار داشت: برای مهمانان حاضر در پیش تور کنوانسیون جهانی راهنمایان در همدان نمایشگاه معرفی آثار، ظرفیت‌ها، جاذبه‌ها و صنایع دستی استان به صورت زنده به نمایش گذاشته شده تا استان همدان بیشتر به دنیا معرفی شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =