ایسنا نوشت: کره شمالی با ازسرگیری فعالیت راکتور مناقشه برانگیز خود در سایت یونگبیون، باعث شده تا گمانه زنی‌ها درباره اینکه می‌خواهد از آن برای تامین مواد لازم برای تسلیحات اتمی استفاده کند، بیشتر شده است.

به گزارش شبکه خبری دویچه وله، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کره شمالی راکتور اتمی خود را احتمالا برای استفاده در تامین پلوتونیوم برنامه تسلیحاتی‌ مجددا به کار انداخته است.

یک اندیشکده مستقر در واشنگتن اعلام کرد، تصاویر اولیه مربوط به 18 ژانویه 2017 نشان می دهد که تحرکاتی برای از سرگیری فعالیت راکتور موجود در یونگبیون مشاهده شده است.

این اندیشکده در گزارش خود همچنین آورده است: تصاویر ماهواره‌ای مربوط به تاریخ 22 ژانویه نیز نشان می دهد که تحرکاتی مربوط به از سرگیری فعالیت راکتور وجود دارد.

با وجود انتقادهای جهانی، کره شمالی همچنان به برنامه اتمی خود ادامه می‌دهد و برنامه موشکی را دنبال می کند و این ها همگی نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.

در واکنش به همین اقدامات کره شمالی، صدها تن از تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا و کره جنوبی در پیونگچانگ دست به رزمایش زده‌اند.

مارکوس کارلستروم، یکی از فرماندهان آمریکایی گفت: تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا در کنار نیروهای کره جنوبی دست به یک رزمایش بزرگ زدند تا قوای نظامی و آمادگی دفاعی خود را به نمایش بگذارند. این رزمایش از 15 ژانوی 2017 آغاز شده و تا سوم فوریه نیز ادامه می یابد.

رسانه دولتی کره شمالی اشاره ای به این رزمایش نکرده اما نسبت به اقدامات متقابل هشدار داده است.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =